Lucrările la DN67C, pe teritoriul judeţului Alba, au fost reluate după trei ani de așteptare. Reabilitarea întregii porţiuni de 148 de kilometri între localităţile Sebeş (jud. Alba) şi Bengeşti (jud. Gorj), a început în 2009, înă în 2012 firma constructoare a intrat în insolvenţă. Contractul a fost suspendat, când lucrările erau finalizate în proporţie de 80%, iar drumul a fost lăsat de izbelişte şi s-a degradat din ce în ce mai tare.
Pentru şoferi, Transalpina s-a transformat într-o adevărată aventură. Drumul este plin de gropi, nu este marcat, iar pe unele porţiuni lipsesc parapeții.
Reprezentanţii Companiei de Drumuri spun că în cel mult o lună şi jumătate şoferii vor putea circula în siguranţă. ”Se vor face lucrări de plombare şi de asfaltare pe anumite porţiuni. Vor fi şi montaje de parapeţi metalici în zonele unde aceştia lipsesc. Preconizăm ca în termen de o lună, o lună şi jumătate lucrările să le finalizăm”, a declarat Valie Maier, inginer Hidroconstrucţia Sebeş, coform digi24.ro.
Cunoscută şi sub numele de ”Drumul Regelui”, Transalpina este considerată cea mai înaltă şi mai frumoasă şosea din România. Are o lungime de 148 de km, iar cel mai înalt punct este în Pasul Urdele, situat la peste 2.100 de metri. Drumul străbate judeţele Gorj, Vâlcea, Sibiu şi Alba.