Partidul M10, Filiala Timiș, s-a arătat surprins printr-un comunicat de presă de interdicția primită de către bicicliști în zona centrală a orașului, decizie luată de primarul Nicolae Robu. Conform reprezentanților M10 Timiș, interzicerea circulației bicicletelor în zonele centrale ale orașului sfidează prioritățile evidențiate în Strategia integrată de dezvoltare a polului de creștere Timișoara 2015-2020.
De altfel, membrii filialei Timiș a M10 ține să-i reamintească lui Nicolae Robu că, potrivit prevederilor Codului Rutier, strada pietonală este „perimetrul care cuprinde una sau mai multe străzi rezervate circulației pietonilor, unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulație, având intrările și ieșirile semnalizate în conformitate cu prevederile legale”, iar astfel, problema interzicerii accesului bicicletelor pe străzile pietonale nu se poate pune.
„Atenționăm administrația publică locală și pe domnul primar Nicolae Robu că adoptarea deciziei de interzicere a circulației bicicletelor în zona centrală a orașului s-a făcut fără respectarea unor prevederi legale elementare, care impun asigurarea transparenței decizionale, anunțarea prealabilă a intenției de adoptare a acestei măsuri, publicarea informației pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Timișoara și organizarea unei dezbateri publice anterior adoptării ei. Ne manifestăm totodată surprinderea și indignarea față de incoerența decizională a reprezentanților administrației publice locale din orașul nostru, în condițiile în care, în cadrul noii strategii integrate de dezvoltare a polului de creştere Timişoara 2015-2020, aflat în acest moment în dezbatere publică, circulaţia cu bicicleta este descrisă cu următoarele cuvinte: ««Circulaţia cu bicicleta joacă un rol nesemnificativ. Deşi s-au trasat piste pentru biciclişti pe principalele artere stradale, reţeaua este lipsită de coerenţă şi nu dispune deocamdată de staţii de tip park and ride. Pietonii găsesc doar în puţine zone condiţii atractive. În centrul oraşului sunt rezervate doar puţine pieţe, străzi şi parcuri pentru circulaţie pietonală, aceleaşi condiţii existând şi în parcurile de-a lungul canalului Bega. În rest, spaţiul public este dominat de circulaţia auto. Trotuarele sunt mereu îngustate în favoarea parcărilor auto. Multe dintre noile centre comerciale situate în zonele marginale ale orasului (Decathlon, Selgros, Auchan-Sud) sunt accesibile doar cu maşina sau cu autobuzul, posibilităţile de acces pietonal sau cu bicicleta fiind dificile”. Circulaţia cu bicicleta apare în draft-ul acestui document, în mai multe locuri, menționată la aspectele negative din oraş, care trebuie îmbunătăţite»»”, s-a arătat în comunicatul de presă al M10 Timiș.
Filiala Timiș M10 pune sub semnul îndoielii profesionalismul și buna sincronizare în activitate a echipelor de funcționari din Primărie responsabili cu diverse domenii de activitate, cât și de capacitatea acestora de a-i propune spre analiza și aprobarea edilului Nicolae Robu soluții fundamentale și coerente, în beneficiul cetățenilor Timișoarei.