Acest proiect a pornit din dorința de a promova dansul printre timișoreni, printre tineri mai exact, dar la momentul când Ioana Hațegan, asociata fraților Mirea -care s-au ocupat până azi, nu doar de cea mai mare parte din organizarea Balului Vienez de la Timișoara ci și de tot ceea ce ține de latura de dans sportiv și coregrafie a acestui superb eveniment în peisajul cultural timișorean- a simțit ”gustul succesului”, a început să distrugă încet-încet tot ce se putea distruge în materie de profesionalism.

”Ținând cont de faptul că ea a avut banii la dispoziție, ideea și pe mine ca director artistic, ca vicepreședinte al fundației, ea s-a dus la OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci – n.r.), singură, ca și cum ar fi fost singură în acest demers. Întotdeauna a fost de părere că pentru faptul că ea deține acest proiect, toată lumea trebuie să-i stea la picioare și toată lumea trebuie să faca barter cu ea, că ea este cea mai importantă. Până și Balul se numește «Balul Vienez by Ioana Hațegan», deși niciunde în lume acest tip de eveniment nu se asociază unui persoane” ne-au dezvăluit Mirtys și Decius Mirea, până azi doi dintre ”stâlpii” Balului Vienez de la Timișoara. ”După ce s-a dus la OSIM și a înregistrat ca marcă înregistrată Balul Vienez, a creat o fundație: Balul Vienez de la Timișoara. În acea fundație, m-a informat că sunt vicepreședinte. Ca atare, dacă am fost vreodată sau nu pe această funcție, vreau să demisionez din această calitate pentru că nu vreau să-mi mai asociez numele, ideile și contribuția cu acest eveniment și cu Ioana Hațegan” mai spune Decius.

Cine este Ioana Hațegan?Ioana Hațegan

Femeia deține o firmă de avocatură care face consultanță juridică pentru societățile străine. Cu alte cuvinte, reprezentanții unor companii ”de afară” care vor să deschidă o afacere în țara noastră, apelează la serviciile acesteia. Le pune legislația în vedere și le-o face pe înțelesul lor, cotra-cost, desigur. Și comisionul nu e mic deloc! ”Avocata Ioana Hațegan avea ca target să aducă toate firmele austriece, nemțești și elvețiene care investesc și au puncte de lucru în România, să le pună la o masă, iar ea să fie inițiatoarea proiectului tocmai pentru a le pune la dispoziție serviciile firmei ei povestesc cei care până acum au colaborat cu avocata. ”Ea a luat ideile noastre legate de moment artistic si pe alocuri logistic  pe baza cărora și-a promovat evenimentul si biroul de avocatură, iar noi am fost buni de lucru pe barter si promovare” ne dezvăluie Mirtys. ”De la a învăța copii dansul și un eveniment caritabil s-a ajuns la un adevărat business. Prima ediție ieșind foarte bine, al doilea bal a adus mai mulți bani. În momentul în care s-a văzut că merge și remunerațiile și sponzorizările după prima reușită au crescut substanțial a încercat să reducă costurile din ce în ce mai mult”, confirmă Decius.

”Începând cu prima ediție, toți copiii au fost începători. Ideea ne-a aparținut și am ales asta tocmai pentru că la balurile celelalte se merge pe mâna unor dansatori profesioniști. Gândiți-vă că discutăm despre copii care învață să danseze într-un timp record, de numai două luni și jumătate, opt stiluri de dans, coregrafii-sincron și toate acestea le facem pe barter și promovare. Totul se făcea numai din sponsorizări, conform planului. În primul an a fost pus acest plan în aplicare, dar din al doilea an ea a băgat taxă pentru cursul de dans al copiilor, ea încasând banii, iar nouă nu ne dă doar cât vrea ea. Cursul, până la selecție, costă 120 de lei de persoană, la care participă una, două sau trei sute de tineri, în funcție de câți se prezintă, după care se face o selecție la care și ea participă deși nu are nici o cunoștință despre dans, dar ne-a SUGERAT să o băgăm în comisia de selecție deși asta era treaba noastră, a coregrafilor. După această selecție rămân cei care fac cursul mai departe gratuit și care au avut și costume la dispoziție, dar au fost tratați cu totul altfel decât li s-a promis” se plâng cei doi coregrafi.

Dovedind, din nou dacă mai era cazul, că Ioanei Hațegan puțin îi păsa de cei din jurul ei, femeia face și câteva afirmații deloc potrivite, la adresa debutanților, așa cum au fost numiți tinerii dansatori. ”Nu contează că nu se simt bine, că nu au ce bea sau ce mânca în seara de bal. Că nu au voie să participe și ei printre invitați, că oricum la anul vin alții” ne-a reprodus Decius Mirea, din vorbele fostei ”asociate”. ”Au fost ținuți departe de invitații de seamă în seara balului de anul trecut, deși înainte au fost mințiți. Nu au fost lăsați să iasă din vestiare, iar copii veneau la noi să se plângă. Ea promovează un nivel ridicat social, iar dansatorii au primit de mâncare altceva decât ceilalți invitați, din farfurii de unică folosință. E vorba exact despre cei pe spatele cărora ea, practic, își face evenimentul” adaugă Mirtys. Vezi AICI ”beneficiile” debutanților la Balul Vienez din Timișoara, conform site-ului oficial al evenimentului. ”Responsabilitatea ca acea coregrafie să iasă perfect e uriașă. Nimic de la acel Bal nu este atât de important precum coregrafia! Toți invitații așteaptă balul, să vadă debutanții dansând. Anul trecut au fost 58 de debutanți mari din care 48, cei mai mari, s-au mișcat excelent. E o muncă colosală” spun cei doi frați.

”Țin să precizez că din zece momente ale Balului, șase sunt făcute exclusiv de noi. Anul trecut am implementat un proiect al mini-debutanților, ceea ce nu există niciunde în lume – copii între 7 și 12 ani. Facem și cu ei o mini-coregrafie. Toată lumea bună de la Bal a venit să ne strângă mâna pentru realizare, iar laudele vin pe baza a ceea ce am reușit să realizăm. Noi am adus croitoreasa, pantofarul, solista și multe altele” ne-au povestit, indignați Decius și Mirtys.

Ioana Hațigan nu s-a mulțumit să-și facă imagine pe ”spinarea” tuturor

”A adus un project-manager care a influențat-o asupra ei, fiind unul dintre factorii determinanți pentru faptul că noi părăsim acest proiect. La ediția care urmează Ioana vrea să ceară bani pentru costumație de la mini-dansatori, cei mai mici dintre copii. 500 de lei! Mai mult, la finalul evenimentului de anul trecut, din sponsorizări, bilete, și toate acestea s-a strâns o sumă considerabil mai mare decât la prima ediție, iar mie mi-a cerut bani de promovare pentru ca numele clubului meu să apară pe afiș, 1.000 de euro. Anul acesta a vrut să-mi ceară din nou, dar n-am mai fost de acord. în condițiile în care la clubul meu au loc lecțiile de dans” ne-a mai spus Mirtys. ”La sugestia acestui project-manager a introdus ceea ce se numește «Charity Bar», adică au pus-o pe Mihaela Rădulescu, prezentatoarea evenimentului în 2013, să ceară bani pentru băuturi sub formă de licitație. Cine dă mai mult… să bage mâna în buzunarul invitaților, ceea ce s-a transformat într-o țigănie de nedescris, după ce că fiecare a plătit 150 de euro intrarea, sub formă de sponsorizare. Nu se dă nici o chitanță, nimic nu se impozitează” explică cei doi.

”Ca să vă mai dau un exemplu: Florile de anul trecut le-a primit gratis, de la o firmă care le-a adus de la un alt eveniment, iar după Balul Vienez de la Timișoara le-a mai dus la un eveniment” asta a însemnat din punctul de vedere al Ioanei Hațegan reducerea costurilor, ceea ce a dus automat și la reducerea calității. ”Noi vrem să renunțăm la acest proiect pentru că mesajul de la început – caritate, eleganță și promovarea dansului – a dispărut, iar noi nu vrem să ne mai asociem numele cu acest eveniment. A devenit prea comercial față de ceea ce se vrea” spun Mirtys și Decius.

Din ”scehmă” au fost ”săriți” și alti profesioniști: Dorin Luca, Mihaela Motișan sau doamna Ramona care s-a ocupat de aranjamentele florale și al sălii. Toți au fost ”trași pe dreapta” de această Ioana Hațegan – o avocată de care nu a auzit aproape nimeni din Barou, cel puțin până la afirmarea alături de ”Balul Vienez de la Timișoara”. ”Chermeze sunt la tot pasul, dar nu putem permite ca acești copii să ajungă cârpa unui organizator. Noi dansăm de peste 20 de ani, avem școala noastră de dans din 2002, avem o mulțime de copii și aduți trecuți prin mâini. Avem licență de antrenor, eu și Decius și de arbitru. Suntem în acest sistem de foarte mulți ani și nu ne folosim de Bal pentru promovare sau pentru a strânge clientelă. Până și debutanții ne-au fost impuși, inclusiv fata ei fiindu-ne sugerat să o luăm” spune Mirtys.

”Noi am pierdut foarte mult timp implicându-ne în acest bal. Nu ne-am gândit la el pe un termen scurt, ci pe termen mediu-lung, să ne putem dezvolta, chiar să și putem câștiga ceva la un moment-dat, dar să putem și inova. Noi puteam alege între un concurs de dans sau un Bal Vienez, iar noi am ales varianta a doua pentru a nu-i încurca pe alții, să nu venim în spatele concurenței noastre. Dacă la București s-a făcut cu perechi notorii în dansul românesc, noi am făcut-o cu oameni simpli. În primul an a obligat copiii și părinții lor să semneze un contract, deși nu aveau 18 ani cei mici. Mai mult de jumătate dintre copii nu au vrut să mai participe la Bal datorită acestui contract. Noi i-am convins să revină! În al doilea an, la prima oră de curs, project-managerul a dat buzna în sală pentru a se lua de copii, să le facă el observație. Reacția multora dintre ei a fost imediată spunându-mi că nu vor să mai vină din cauza lui. Deși balul e caritabil, din a doua ediție s-a pus problema deja ca debutanții să și plătească lecțiile de dans deci nu mai sunt din partea fundației, urmează să-și facă singuri costumele pentru că cei mici de anul acesta deja o vor face și asta pentru a crea un eveniment de mare clasă și a sta în vestiare în noaptea balului”  ne-au mai povestit cei doi frați.

Așadar, așteptăm cu nerăbdare să vedem ce întorsătură va lua unul dintre cele mai de marcă evenimente culturale din peisajul de ”elită” al Timișoarei

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

4 COMENTARII

  1. octavian pintean, tu ai recitit macar o data ce ai scris? hai sa iti dau un copy paste din ce ai scris, poate iti faci timp sa recitesti macar cu ocazia asta:

    Totul a plecat de la momentul când Ioana Hațegan, asociata fraților Mirea – care s-au ocupat până azi, nu doar de cea mai mare parte din organizarea Balului Vienez de la Timișoara ci și de tot ceea ce ține de latuara de dans sportiv și coregrafie a acestui superb eveniment în peisajul cultural timișorean.

    tu scrii „de la momentul cand ….” si uiti sa mai continui. CAND CE? Tu continui spunand chestii despre fratii Mirea „care s-au ocupat….”, dar uiti ca ai debutat cu acel „cand Ioana Hategan”. Probabil ai fost marcat de fata asta, iti place de ea, vroiai sa ii atragi atentia facandu-i reclama pe site. OK. Dar chiar un anacolut de genul asta duce spre analfabetism.

    • Mulțumesc Mihai pentru că mi-ai atras atenția, însă după felul cum tragi concluzia că ”ai fost marcat de fata asta, iti place de ea, vroiai sa ii atragi atentia facandu-i reclama pe site” pot să-ți spun pe același ton că: sunt un analfabet al naibi de fascinat de ”ea”, deși nu-mi dau seama exact la care ”ea” te referi și sincer nici nu mă interesează

  2. Din păcate această situație este prezentă tot mai des la noi, in toate domeniile…unii muncesc iar alții trag foloasele.Este inacceptabil ca o persoană fără cunoștințe minime de dans sportiv sa-si atragă meritele organizării acestui bal.Felicitări Mirtys si Decius pentru ceea ce faceți pentru Timișoara!!!

  3. Foarte bine! Doar fitze, arogante si parvenitism. Normal ca nu se va ridica la clasa evenimentelor din Vienna, din moment ce e facut ca orice tiganie de catre romani.

Comments are closed.