ANUNȚURI

Societățile comerciale : AVCOZ EDIL S.R.L. , VCN DEVELOPMENT VEST SRL , SPAB CONSTRUCT VEST S.R.L. ,  SPO DEVELOPMENT BUILD INVEST S.R.L. , BAV DEVELOPMENT BUILD S.R.L. , anunță publicul interesat că au obținut autorizațiile de construire cu nr. 168 , respectiv cu nr. 169 din data de 13.03.2024 , emise de Primărie Timișoara, jud. Timiș , privind obiectivul începerii lucrărilor de construcții pentru proiectele ELIZA 2 și ELIZA 3 , imobile de locuințe colective , în regim  P+2E+ER , în Timișoara , pe strada Grigore Alexandrescu , jud Timiș .

Cele mai citite articole în ultima săptămână

Din aceeași categorie

Legea privind vânzarea terenurilor agricole este superficială

Vocea Timișului va susține permanent adevărul!

În cadrul dezbaterilor parlamentare din plenul Camerei, poziţia U.D.M.R. a fost susţinută de deputatul Kelemen Atilla, vicepreşedintele Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice.

”Actuala formă a proiectului de lege, în varianta propusă de Guvern spre adoptare, este superficială şi nefundamentată, având numeroase neajunsuri”, a precizat deputatul de Mureş. Referindu-se la aspectele negative cuprinse în proiectului de lege, Kelemen Atilla a criticat în primul rând reglementările privind vânzarea terenurilor situate extravilan în raza graniţelor ţării.

”Este inadmisibil ca problematica graniţelor să fie stabilită conform unei legi adoptate în anul 1991, de vreme ce, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, în anumite chestiuni, România trebuie să aplice cu prioritate reglementările europene faţă de cele naţionale. O astfel de reglementare este şi cea referitoare la frontierele statale”, a subliniat deputatul U.D.M.R.. Un exemplu relevant în acest sens este cel al unei persoane cu domiciliul la o distanţă de până la 20 de km de frontieră şi proprietara unui teren agricol. În condiţiile noii legi, vânzarea parcelei de teren devine posibilă numai după obţinerea avizului organelor de stat cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale. Este inacceptabilă o astfel de situaţie pentru o simplă operaţiune de vânzare-cumpărare a unui teren, în condiţiile în care, în România, protejarea proprietăţii private este garantată prin Constituţie.

„De asemenea, proiectul de lege nu stabileşte în mod clar condiţiile de desfiinţare a Agenţiei Domeniilor Statului (A.D.S.) dar, în acelaşi timp, creează o nouă structură care birocratizează foarte mult procesul de achiziţionare a terenurilor agricole, mergând până la solicitări de aprobare de la Bucureşti a unei simple vânzări de teren. Toate aceste aspecte fac ca legea să fie inaplicabilă. Nu aceasta este modalitatea de soluţionare operativă a cumpărării terenurilor agricole şi a schimbului de proprietate în România”, a punctat Atilla.

”În forma actuală, prevederile legale sunt interpretabile şi cele patru etape prin care se reglementează exercitarea dreptului de preempţiune sunt uşor de ocolit. Ştim foarte bine interesele cui ar servi o asemenea lege şi ce motive de îngrijorare au grăbit elaborarea ei: frânarea interesului cetăţenilor străini pentru cumpărarea de terenuri agricole”, a adăugat deputatul U.D.M.R. de Mureş.

”Considerăm că proiectul de lege este insuficient fundamentat, că procesul de vânzare-cumpărare de terenuri agricole este excesiv birocratizat, că unele prevederi sunt neconstituţionale şi că, prin punerea în practică, vor apărea mai multe probleme decât soluţii. În consecinţă, U.D.M.R. a votat împotriva acestui proiect de lege”, a concluzionat deputatul Uniunii Democrate a Maghiarilor din România, la finalul intervenţiei sale în plen.

- Advertisement -
Tiberiu Kiss-Radu Constantin
Tiberiu Kiss-Radu Constantin
Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține! Click aici-citeste condiţiile de utilizare ale site-ului www.voceatimisului.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore