Vocea Timișului va susține permanent adevărul!
AcasăȘtiriNational si InternationalTRANSALPINA rămâne închisă în 2014! Vezi ce măsuri ia CNADNR pentru a...

TRANSALPINA rămâne închisă în 2014! Vezi ce măsuri ia CNADNR pentru a redeschide cea mai ”înaltă” șosea din România

Publicat in

VOCEA TIMISULUI va susține permanent adevărul mai presus de putere, viitorul mai presus de trecut, cinstea mai presus de confortul financiar, știrea mai presus de editorial și capacitatea de decizie mai presus de diplomația compromisului.

Sectorul de drum naţional 67C Transalpina, cuprins între km 34+500 (localitatea Rânca, judeţul Gorj) şi km 148+414 (localitatea Sebeş, județul Alba) este închis circulaţiei publice pe toată perioada anului, din cauza nefinalizării lucrărilor de construcţie şi a imposibilității asigurării condiţiilor de siguranţă a traficului rutier, interdicţia fiind semnalizată prin indicatoare specifice, încă de la inceputul lucrărilor (2008).

Ordinul inițial de începere a execuției lucrărilor a fost emis în data de 22.09.2008. Antreprenorul Romstrade SRL nu a respectat termenul contractual de 18 luni prevăzut. ”Pe parcursul derulării contractului, Antreprenorul nu a demonstrat că are capacitatea tehnică de a finaliza lucrările de modernizare în termenele stabilite” susține compania de drumuri prin intermediul unui comunicat. Astfel, în data de 5 octombrie 2012 CNANDR SA a suspendat lucrările.

CNADNR SA se află în proces de evaluare a lucrărilor executate din punct de vedere cantitativ și calitativ. Astfel, compania de drumuri a angajat experți pentru realizarea unui raport prin care să se stabilească eventualul prejudiciu cauzat de Romstrade SRL, acest raport urmând a fi opozabil în acțiunea în instanță care va fi demarată de către CNADNR.

Având în vedere faptul că lucrările au fost abandonate de constructor, neasigurându-se în tot acest timp și conservarea lucrărilor, în prezent se înregistrează degradări ale structurii de rezistență a drumului, provocate de scurgerea necontrolată a apei provenite din precipitații și din topirea zăpezilor. Aceste degradări pot constitui un potențial pericol de cedare a drumului sub acțiunea traficului. ”Menționăm că sectorul de drum nu a fost echipat, de către constructor, cu elementele de siguranță obligatorii: parapeți de siguranță, semnalizare verticală și marcaj rutier. Astfel, în cazul unor condiții dificile meteo-rutiere, acest sector de drum prezintă un grad sporit de risc pentru toți participanții la trafic” informează CNADNR.

După rezilierea contractului de execuţie a lucrărilor de modernizare a DN 67C încheiat cu Romstrade SRL, CNADNR va organiza o procedură de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de lucrări rămase de executat. Reluarea lucrărilor de modernizare se va face după finalizarea procedurilor de atribuire şi semnarea contractului de execuţie. Astfel, CNADNR va interveni pentru asigurarea siguranței rutiere pe sectorul de drum național DN 67C Transalpina, de îndată ce contractul va fi reziliat, independent de licitația privind atribuirea contractului de modernizare.

Compania națională de drumuri se va adresa justiţiei pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de Romstrade SRL atât Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania SA, cât şi mediului de afaceri din zonă.

Conducătorii auto sunt rugaţi să respecte semnalizarea rutieră instituită la capetele sectorului de drum restricționat. În cazul producerii unor accidente rutiere pe acest sector de drum, km 34+500 (localitatea Rânca, judeţul Gorj) şi km 148+414 (localitatea Sebeş, județul Alba), declarat închis circulaţiei publice, responsabilitatea aparține în totalitate conducătorilor auto care se deplasează pe traseul mai sus mentionat, în conformitate cu prevederile legale. ”Reamintim participanților la trafic faptul că pe sectorul de drum Bengeşti – Rânca (km 0+000 la km 34+500) circulația este deschisă tuturor utilizatorilor de drum fără restricții de trafic” anunță CNADNR.

Foto:alex-dima.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole

Comentarii recente

Articole asemănătoare