Internet. Comunicat de presă. Ştire caldă. Zvon. Disperare. Publică articol acum. Reţele de socializare. Congruenţa facebook share-comment-like. Disperare din nou. Vizitatori. Vizitatori unici. Vizualizări. Rating. Bani.
Jurnalismul online devine un mamifer din ordinul primatelor ce-şi aruncă fecalele în cititori. Presa este sufocată de materiale tabloide sau irelevante destinate acelei părţi a societăţii ce-şi satisface setea prin mondenităţi ieftine sau articole reziduale. Internetul pocneşte retinele utilizatorilor cu un flux de titluri „menite să stârnească curiozitatea cititorului”, INCREDBIL, EXCLUSIV, INIMAGINABIL, INCENDIAR, NEMAINTALNIT, NEMAIPOMENIT, NEMAIAUZIT sau NEMAIVĂZUT, închegate dizgrațios cu o sintagmă de genul Click aici, Click aici acum, Nu o să-ţi vină să crezi, etc. Pe lângă aceste (foarte) ingenioase elemente, titlurile mai pot fi construite şi cu unele fictive sau „pinocchiene”. Nu trebuie să reflecte conţinutul articolului, trebuie doar să convingă cititorul să dea sfântul click.Astfel, un headline ca „Tragedie în România. Lacrimi în ochii românilor. Vezi de ce” poate masca, defapt, un material despre retragerea lui Alex Velea, iar „SENZAŢIONAL! Vezi ce a făcut o vedetă din România”, poate fi un articol despre festinul de sărbători al Oanei Roman. Acest tip de presă ce cauzează surmenaj intelectual este, dintr-o nefericire mare, destul de îndrăgită. Rumegătorii de lectură simplă, dar piperată cu detalii „incitante” sunt dominaţi de curiozitatea originară, căci dacă Adam ar fi scris un articol „Incredibil! Vezi ce gust are fructul interzis din grădina Edenului”, Eva sigur l-ar fi citit.
Mişcarea anti-click aici promovează ideea de stompare a traficului de ştiri descrise anterior. Pentru a vă alătura comunităţii, puteţi accesa: Campania Anti Click Aici.Tu ce alegi să miroşi?
Acest material este un pamflet şi trebuie tratat ca atare (sau nu).