Șoferii nu mai au voie să circule cu mașinile în zona Cetate, decât cu aprobare din partea Comisiei de circulație a primăriei. Locatarii au acces șase ore pe zi, iar mașinile de aprovizionare, trei ore.
Regulamentul pentru accesul autovehiculelor în zona pietonală din Timișoara a intrat în vigoare de vineri, 18 februarie. Acesta delimitează zona Cetate de străzile Sf. Ioan, Gheorghe Dima, Oituz, Martin Luther, Proclamaţia de la Timişoara, Augustin Pacha, Carol Telbisz și I. C. Brătianu. În zonă vor intra doar șoferii care au aviz din partea Comisiei de Circulație, după un orar stabilit de municipalitate. Locatarii au acces între orele 7-9, 17-19, 22-24.
“Vizele de acces se eliberează doar persoanelor care au domiciliul în “Zona Cetate” şi doar pentru vehiculele deţinute în proprietate, înmatriculate la adresa solicitantului sau deţinute în baza unui contract de leasing financiar în care solicitantul are calitate de utilizator. Numărul de locuri de parcare în curţile interioare pentru parcarea unui vehicul este de 10 mp, iar totalul spaţiului alocat parcării vehiculelor nu va putea depăşi 80% din suprafaţa curţii imobilului. Calea de acces în curtea imobilului şi aleile pietonale din incinta curţii interioare nu pot fi ocupate în vederea staţionării autovehiculelor. Nu se eliberează avize decât pentru proprietarii de garaje sau dacă există posibilitatea parcării vehiculelor”, au transmis reprezentanții Primăriei Timișoara.
Timișorenii care vor să obțină avizul necesar pentru a parca în zonă, trebuie să depună următoarele documente la Centrul de consiliere cetăţeni din cadrul Primăriei(camera 12): copie C.I./B.I. solicitant; dovada deţinerii autovehicul(copie carte identitate, certificat înmatriculare); dovada achitării impozitului pentru autovehicul pentru anul fiscal anterior; dovada deţinerii garajului(extras carte funciară).
Documentul fixează reguli și pentru cei care își parchează mașinile în curtea interioară a imobilului:
„Dacă staţionarea vehiculelor se face în curtea interioară a imobilului, solicitantul va prezenta acordul scris(declaraţie notarială)al tuturor proprietarilor imobilului care deţin suprafeţe comune în curtea imobilului. Dacă suprafaţa curţii nu acoperă necesarul, este necesar un acord între proprietarii deţinători de părţi comune în curtea imobilului (declaraţie notarială ) cu privire la renunţarea la acest drept în favoarea celuilalt proprietar. În cazul în care nu există acest acord, nu se va elibera aviz de acces pentru niciun proprietar din imobilul. Eliberarea avizelor se va face în limita unui singur vehicul pentru toţi proprietarii unui apartament. Pentru casele individuale care deţin o curte care poate asigura parcarea mai multor vehicule se vor elibera avize în funcţie de suprafaţa destinată parcării(dovedită prin extras C.F. ), dar nu mai mult de un vehicul/apartament. Nu se iau în considerare contractele de închiriere a unor dependinţe sau părţi din imobil către terţi”.
Mașinile de aprovizionare au acces în zonă între orele 6-9, cu autorizație din partea Comisiei de Circulație. Aceasta se obține prin epunerea unei solicitări şi a unei copii a certificatului de înmatriculare, iar solicitanții trebuie să prezinte documente justificative cu destinaţia mărfurilor (factura, aviz însoţire marfă). Nu vor avea voie să circule în zonă autovehicule cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.
Pe lângă locatari și mașini de aprovizionare, regulamentul mai permite și accesul ocazional în zonă. Acesta are loc doar în cazuri speciale (schimbare de domiciliu, renovări imobile, etc.) cu avizul Comisiei de Circulaţie.
Comisia de Circulaţie are dreptul de a retrage pe termen nelimitat avizul, dacă deţinătorul nu respectă condiţiile care au stat la baza eliberării acestuia.