Au fost aleși cei patru membri externi din Comisia pentru Bugetul Participativ. Primăria Timișoara organizează, în anul 2022, „Timișoara Decide!”, prima campanie de buget participativ a orașului. Scopul este ca propunerile de proiecte ale timișorenilor să fie strânse în luna martie, analizate în detaliu în aprilie-mai, votate în iunie-iulie și apoi transformate în realitate. Odată alese proiectele câștigătoare Primăria va prelua implementarea.
Astfel, Primăria a făcut un apel pentru 4 membri externi în comisia care asigură respectarea obiectivelor și principiilor campaniei pentru bugetul participativ, dar și pentru parteneri din societatea civilă. Acest demers este voluntar, astfel membri comisiei sau partenerii nu vor fi remunerați.
Pentru a face parte din comisie s-au înscris șapte cetățeni, dintre care au fost selectați patru: Andrei Son – reprezentant “Oamenii din Ciarda Roșie”, Olimpiu Porumb – reprezentant Asociația Alergotura, Nicoleta Iovescu – reprezentant Asociația Grupul de Acțiune Locală Freidorf și Mihai Adrian Vîlcea – reprezentant Fundația Județeană pentru Tineret Timiș.
Organizațiile care au fost alese ca parteneri în proiect sunt: Institutul Intercultural Timișoara, Fundația Județeană pentru Tineret Timiș (FITT), Asociația Studenților Creștini Ortodocși din Timișoara (A.S.C.O.T.).
Totodată, au fost nominalizați membri comisiei din partea primăriei: Steliana Stanciu – Director Economic, Vasile Olar – Șef Birou Infrastructură, Anca Lăudatu – Șef Serviciu Sport și Baze Sportive, Daniela Acasandrei – Consilier Serviciu Amenajare Peisagistică, Biodiversitate și Ape, Despina Ungureanu – Consilier, Serviciul Guvernanță Participativă și Management Cartiere.
Reamintim că atribuțiile Comisiei pentru Bugetul Participativ sunt următoarele, conform Regulamentului:
a) monitorizează desfăşurarea campaniei și respectarea obiectivelor și principiilor acesteia;
b) verifică eligibilitatea propunerilor de proiecte primite;
c) filtrează, ajustează dacă este cazul, și/sau fuzionează propunerile convergente, eliminând redundanţa şi suprapunerea acestora;
d) coordonează împreună cu specialiști din Primărie analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiect eligibile;
e) anunță public proiectele care intră în etapa de votare, precum și proiectele câștigătoare;
f) centralizează și publică informațiile privind implementarea proiectelor câștigătoare de la direcţiile de specialitate, respectiv organismele prestatoare de servicii publice şi de interes local responsabile;
g) evaluează campania.
Bugetul participativ este un instrument modern de delegare a puterii de decizie către cetățeni, de transparență și de implicare a comunității în administraţie. De aceea, în competiția pentru cele 3 milioane de lei, vor fi acceptate doar proiecte propuse de cetățeni individuali sau grupuri informale de cetățeni, pentru a stimula coagularea lor în jurul unor nevoi comune. Fiecare proiect poate primi 400.000 lei cu TVA inclus.
Calendarul pentru bugetul participativ poate fi consultat pe noua platformă: https://decidem.primariatm.ro/bp