“Achiziționarea acestor utilaje reprezintă un prim pas pentru retehnologizarea companiei. Până la sfârșitul anului, CNADNR va avea în dotare 100 de freze și 7 vehicule speciale de intervenție, achiziționate cu fonduri europene. Acest proces de retehnologizare, început încă de anul trecut, face parte din strategia de management a CNADNR pentru perioada 2015-2020, strategie pe care o finalizăm în prezent și pe care o vom prezenta în luna martie”, a declarat Directorul General al CNADNR, Narcis Neaga.

Din cele 100 de autofreze, 31 sunt de capacitate mare (5.000 de tone de zapadă/h) și 69 sunt de capacitate medie (3.500 de tone de zapadă/h), iar valoarea estimată la momentul demarării procedurii a fost de:
69.750.000 Lei (fără TVA) pentru 31 de freze de capacitate mare, 102.465.000 Lei (fără TVA) pentru 69 freze de capacitate medie și 7.875.000 Lei (fără TVA) pentru cele 7 vehicule speciale de intervenție. Totalul estimat al procedurii de achiziție ajunge la suma de 180.090.000 Lei (fără TVA).

După evaluarea ofertelor, în data de 24 octombrie 2014, s-au încheiat contractele pentru toate aceste utilaje cu o valoare de 118.230.973 milioane lei fără TVA pentru achiziţionarea celor 100 autofreze de curăţat zăpada. Cele 7 vehicule echipate pentru intervenţii speciale pe timp de iarnă permit deplasarea rapidă în ciuda blocajelor cauzate de viscol, în vederea acordării de ajutor, inclusiv medical, persoanelor blocate în propriile vehicule. Toate acestea urmează să fie livrate până în luna octombrie 2015.

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri din Timișoara urmează să primească un număr de 13 asemenea autofreze.

Față de autofrezele din dorarea CNADNR marca ZIL și URAL de producție sovietică cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, noile autofreze au următoarele avantaje:
– Capacitatea de deszăpezire 3500-5000 t zăpadă/h față de 1200 t zăpadă/h,
– Consumul de carburant 20-25 l/h față de 60-80 l/h,
– Norma de poluare EURO 6 față de NON EURO,
– Fiabilitatea în exploatare, autofrezele ZIL și URAL se defectează frecvent, piesele de schimb se procură foarte greu,
– Viteza de deplasare la locul intervenției net superioară 60 km/h față de 30 km/h.

Foto:promotor.ro