Vizibil deranjat pentru faptul că Vocea Timişului a dezvăluit ieri că CS Răducioiu Timiş Rally a încasat de la bugetul Consiliului Judeţean Timiş, în 2013, suma de 20.000 de lei, pilotul timişorean Constantin Răducioiu a ţinut să facă unele precizări. După ce noi am specificat că două dintre cluburile care au participat la ediţia 2013 a Campionatului Naţional de Raliuri au primit finanţare de la Consiliul Judeţean Timiş, ba chiar unul şi de la Primăria Timişoara, fără să facă performanţă, aşa cum susţin instituţiile timişorene că împart banii publici.
Pilotul echipei care a încasat bani doar de la Consiliul Judeţean Timiş, Constantin Răducioiu, a precizat că nu a participat în Campionatul Naţional de Raliuri, dar a concurat, în schimb, în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, dar şi aici la doar două etape. Conform datelor existente pe site-ul oficial al Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), Răducioiu figurează ca participant doar la etapa de la Reşiţa, însă conform datelor „neoficiale”, culese din presa de specialitate, timişoreanul a participat şi la ultima etapă, cea de la Straja – Alba Iulia. „În 2013, am fost la etapa de Campionat Naţional de Viteză în Coastă, de la Reşiţa, unde, la calificări am terminat pe locul doi, după care, în prima manşă de concurs a cedat cutia de viteze, fiind în urma primului loc cu doar două secunde. Apoi am fost la etapa de la Alba Iulia, tot în VTM (viteză pe traseu montan – n.r.), ocazie cu care care am investit alţi bani în maşină, în cutia de viteze, cauciucuri şi aşa mai departe. Am băgat bani din buzunar! De această dată am luat locul 3 la trei secunde de locul 1. Nu mă pot pune cu ei (adversarii de top – n.r.), că au bani, au gume noi, au benzină de curse. Dacă aş avea şi eu buget… Toţi îmi zic, <<tu când vi la câte o etapă, numai ne încurci calculele şi socotelile>>. Cu buget mărunt îi încurc, dacă aş avea într-adevăr buget i-aş bate nu doar i-aş încurca” ne-a spus Răducioiu.
Specificăm că locul trei ocupat de pilotul timişorean la ultima etapă a C.N.V.C. se referă la clasamentul Grupei A, în cel Open, Răducioiu ocupând poziţia a 12-a din 35 de piloţi aflaţi la start.
„Am mai fost la Campionatul Naţional de Automobilism unde am luat locul 1 la Clasă şi locul secund la Grupă, deşi cu maşina mea nu a fost uşor într-o competiţie ca aceea. Apoi am mai luat startul şi în două etape de Campionat Regional de Rally Sprint, la Arad, unde am luat un loc 1 şi un loc 2. Teoretic sunt cinci etape, cele mai costisitoare fiind cele de la Reşiţa şi Alba-Iulia, din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă” ne-a spus Răducioiu, care e convins că banii publici vin doar pentru a participa în competiţile de talie naţională, recunscute de FRAS, ceea ce nu se întâmplă şi cu Campionatul Naţional de Automobilism, organizat de ACR Timiş, doar pe plan local, chiar dacă are denumirea de „naţional”.
„Costurile per etapă, îm CNVC se ridică la aproximativ 2.000 de euro de etapă, pentru a-ţi permite să mergi degajat, în timp ce în cel de raliuri minimul ar fi de 5.000 de euro. Autorităţile locale ar trebui să fie mai la curent cu acest fenomen, să ştie ce înseamnă un campionat naţional în adevăratul sens al cuvântului. Vine un aşa-zis campion naţional care se învârte într-o parcare şi vrea bani pentru că e campion naţional – că aşa îi e titulatura şi pentru asta primeşte finanţare, sau mai suntem noi ceilalţi, ca şi mine, Stanoiev sau Cuzma despre care se ajunge la concluzia că nu avem niciun rezultat, chiar dacă stricăm zeci de mii de euro. Rezultate sunt, doar că nu se văd pe termen scurt, pe un sezon sau două. Acolo trebuie mers consecutiv, trebuiesc investiţi mulţi bani. Aici intervine automobilismul de fapt, uneori chiar şi cu buget intervine neşansa sau ghinionul, noi, toţi cei trei enumeraţi mai sus fiind nevoiţi să abandonăm de pe podium sau chiar de pe locul întâi, din cauza lipsei banilor. Pentru a participa la toate etapele Campionatului Naţional de Raliuri, un echipaj are nevoie de minim 70.000 de euro, cu maşina gata preparată. Piloţii de top merg etapă de etapă cu maşini <<noi>>, adică schimbă tot pe maşini. Schimbă tot ce ştie că poate să cedeze, pompa de benzină, mărunţişuri…” a adăugat Răducioiu ca drept la replică faţă de materialul postat ieri de Vocea Timişului, unde specificam sumele obţinute de cluburile automobilistice din Timişoara, din banii publici.