Vocea Timișului va susține permanent adevărul!

Proiect nou, metehne vechi! Noua configuraţie a Pieţei Leonardo da Vinci – o bătaie de joc pentru miile de biciclişti timişoreni FOTO

Publicat in

Vocea Timișului va susține permanent adevărul mai presus de putere, viitorul mai presus de trecut, cinstea mai presus de confortul financiar, știrea mai presus de editorial și capacitatea de decizie mai presus de diplomația compromisului.

Piaţa Leonardo da Vinci din Timişoara a fost „repusă” în circulaţie sâmbătă, în jurul prânzului, alături de Podul Michelangelo din imediata apropiere. „Marea inaugurare” a făcut-o primarul Nicolae Robu, care a venit cu maşina la acest „eveniment”, asemeni celorlalţi „oficiali” prezenţi, motiv pentru care le era greu să descopere una dintre cele mai dureroase probleme a uneia dintre categoriile participante la trafic.

Discutăm în situaţia de faţă de biciclişti! O categorie care, dacă se deplasează pe trotuare, este hulită de pietoni, iar dacă se deplasează pe carosabil, este, de multe ori, respinsă aproape cu ură de o mare parte dintre şoferi. Ei iată că şi Primăria Timişoara dă dovadă de un „miserupism” maxim la adresa celor pasionaţi de pedalat. Deşi se laudă cu aproape 100 de kilometri de piste de biciclete existenţi la nivelul oraşului, instituţia nu a ţinut cont, la realizarea lucrărilor de pe şantierul Michelangelo, de faptul că bicicliştii au nevoie de „rampe” pentru accederea pe trotuare, sau a ţinut cont „la mişto”.

„Pistele vor fi marcate pe trotuare, aşa cum prevede codul rutier din România, dar mai sunt unele mici lucruri de făcut, cum ar fi împrăştiere de nisip peste dalele montate, pentru a umple rosturile dintre acestea, după care, se vor face şi marcajele pistelor” ne-a declarat Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Timişoara.

Trecând exact la subiect, pentru că nu lipsa marcajelor la „inaugurare” a fost marea problemă a bicicliştilor, pistele vor fi cu adevărat nişte capcane, şi aici mă refer la urcarea şi coborârea pe şi de pe trotuare, respectiv insulele din intersecţia reamenajată „fără cap”, aş îndrăzni să spun, ţinând cont de faptul că bordurile nu au fost coborâte până la nivelul asfaltului, unele dintre acestea având o înălţime de circa 5, până la 7 centimetri, ceea ce este foarte mult. Cea mai mare bordură ce necesită traversare este, din primele „cercetări” pe care am apucat ieri să le fac, cea de la intrarea pe strada Cluj, a cărei borduri dau impresia că lucrătorii firmei care a realizat lucrarea au uitat efectiv să o coboare.

Anomalii de acelaşi gen pot fi întâlnite şi la alte astfel de „insule” din intersecţie, iar cireaşa de pe tort este de departe cea în care pista de biciclete „urcă” pe trotuar, tocmai acolo unde bordura abia „începe” să coboare… deci bicicliştii au de urcat un hop de 10-15 centimetri.

În această situaţie, mă întreb, totuşi, în care secol se va putea realiza şi la Timişoara o lucrare complexă care să ţină cont de absolut toate categoriile de beneficiari, fără a modifica şi modifica, din nou şi din nou tot ce face „Dorel”?

Să nu uităm că Timişoara are peste 15.000 de biciclişti „înmatriculaţi” de cei de la Verde pentru Biciclete.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole

Spălatul pe mâini! Primăria Giroc își recuperează prejudiciul de 350.000 euro, rezultat din contractele ilegale de asistență juridică, nu de la artizanii care i...

Trei contracte, mari și late, având ca obiect servicii juridice de asistență și reprezentare,...

Liberul arbitru! Primăria Timișoara a refuzat să facă plângere penală împotriva antreprenorului general de la Pasajul Solventul, deși constructorul a pus în circulație un...

Când vine vorba despre respectarea legii, în ceea ce privește omisiunea sesizării, dispozițiile articolului...

Comentarii recente

Articole asemănătoare

Primăria Timișoara a cerut revocarea judecătorului Maria Dascălu din completul care decide soarta noii organigrame administrative

Azi, bomba zile vine dinspre Secția de Contencios Administrativ a Curții de Apel acolo...

Nimic nou sub soare! Tramvaiul lui Dominic Fritz, accesat de Nicolae Robu, rămâne… tot pe dreapta

Din păcate, tramvaiul ultramodern și nepoluant, primul dintr-un lot de 7 (plus alte 14...

De-ale carnavalului! Viceprimarul Ruben Lațcău face anchetă cu Poliția Locală ca să vadă cine a băgat în casă…Poliția Națională

Ceea ce s-a întâmplat în Primăria Timișoara, în ultimele două zile, arată clar nivelul...