O să spuneţi că nimic din ce vom menţiona în acest material nu este o noutate, dar asta doar o parte dintre voi, o altă parte vor sări că „aveţi posibilitatea de a alege”, pe când cea mai mare parte veţi spune „am păţit şi eu pe propria piele”. Cineva trebuie să ia nişte măsuri, totuşi!

Să începem cu prima chestiune. După câţiva ani de la apariţia pe piaţa locală, compania RCS & RDS a acaparat o majoritate clară din public, chiar dacă concurenţa pare acerbă, compania amintită făcea „valuri” cu preţurile mici la serviciile oferite, iar cum românul de rând are o leafă mică dar îşi doreşte câte puţin din fiecare, aceasta reprezenta cea mai bună alternativă. Ei bine, una din marile „bube” de care se plâng abonaţii companiei, sunt căderile mult prea frecvente ale serviciului de internet. Cei de la RCS & RDS nu se gândesc nicio clipă că sunt sute, sau chiar mii de timişoreni, care lucreză „pe net”. Sau se gândesc, dar nu le pasă. Dacă până nu demult aveam un coleg care se plângea săptămânal de lipsa serviciului, iată că am păţit-o şi eu, care, recunosc, eram străin de această problemă. Prima dată s-a întâmplat în seara zilei de 23 decembrie. Am sunat, iar, culmea, după 5 minute de aşteptare, mi-a răspuns cineva, mi-a luat datele, şi imediat după „autentificare” a apărut şi internetul – senzaţional. Bun, mă gândeam că a fost o mică problemă şi bine că s-a rezolvat repede, dar aseară (26 decembrie 2013) din nou fără net! Am sunat să comunic celor care se ocupă de acest serviciu că internetul îmi este indispensabil, dar după circa 10 minute de „operatorii noştri sunt momentan ocupaţi, aşteptaţi până unul dintre ei vă va putea prelua” (10 minute aşteptate la un singur apel), din nou „net”-ul a revenit spectaculos. Asta ar fi o problemă „mică” dacă mă gândesc că unii acuză compania că stau fără acest serviciu cu orele sau cu zilele, dar asta-i altă discuţie.

Altă „belea”, aceeaşi companie

Azi, de dimineaţă, un coleg de-al meu a fost la cei de la RCS & RDS pentru a face o cere scrisă, deşi acest lucru trebuia să poată fi solicitat telefonic sau prin alte metode pentru a exclude „coada”, pentru a solicita un router, pe care aceştia îl oferă clienţilor, în custodie. Când a ajuns la sediul de pe strada Bogdăneştilor, acolo unde a fost îndrumat de la sediul de pe strada Oituz, avea să rămână cu gura căscată! Stupoare, un singur ghişeu „Vânzări” deschis, iar coada pentru a ajunge la vânzător era formată din câteva zeci de oameni, tineri, bătrâni… n-are importanţă. Vânzătorul, un tânăr deloc amabil cu parte dintre clienţi (vezi FOTO), fiind singur la vânzări, iar lumea din faţa sa multă şi revoltată, pe bună dreptate, nu prea are cum să facă faţă situaţiei cu calmul necesar, deci vina nu-i aparţine, dar cine conduce aceste unităţi nu poate lua măsuri? Timişorenii îşi pierd răbdarea şi timpul pe banii lor, dar asta NU CONTEAZĂ pentru cei de la RCS & RDS.

Îţi dăm, dar de fapt nu-ţi dăm

Cea de-a treia chestiune-problemă mare este legată de noile servicii de internet de mare viteză pe care operatorul le oferă clienţilor „bine dotaţi” (adică cei care au computere puternice). Contra unor sume pe măsura serviciilor cu care se laudă, compania a lansat cu numai câteva săptămâni în urmă serviciul Digi Net Fiberlink 500 şi Digi Net Fiberlink 1000, adică internet cu viteze de transfer (download) de până la 500 Mbps, respectiv 1000 Mbps. Problema cea mare e că viteza menţionată, cel puţin în cazul celui mai tare serviciu (cel de 1000 Mbps) e departe de realitate, în condiţiile în care angajaţii care vin pe teren la solicitarea clinetului confirmă faptul că cei care îşi doresc să devină beneficiari ai acestui serviciu mai au de aşteptat întrucât reţeaua nu suportă încă viteze atât de mari, chiar dacă la „vânzări” se încheie astfel de contracte, iar oamenii plătesc aceste servicii de care nu beneficiază.

Să mai amintim că pe plan naţional compania scoate programe din grilă, cu grămada, fără ca abonaţii să fie măcar înştiinţaţi, dacă nu li se cere părerea cu privire la dorinţa lor de a păstra programele resprective? Cele mai bune exemple sunt excluderea din grilele de programe a canalelor Discovery şi mai nou a programului Eurosport Internaţional, pe motiv că aceştia au achiziţionat drepturile de transmisie a meciurilor de fotbal din Premier League (campionatul Angliei).

În aceste situaţii ne întrebăm, oare cât mai rezistă timişorenii ca unii să-şi bată joc de ei pe munca şi pe cheltuiala lor?

Informaţiile publicate de VOCEA TIMISULUI pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

5 COMENTARII

  1. -si eu am solicitat stick usb internet rds, acum un an(eu avand deja un pachet complet rds-tv si net cablu), si mi-au zis ca ma suna cand vor primi -inca nu m-au sunat.
    -intr-adevar la ghisee se sta mult la coada.
    -in rest, este optiunea noastra de a contracta serviciile cele mai ieftine, dar in general functionale destul de bine, cel putin la mine.

  2. ar trebui facute alte contracte,in care sa fie prevazute anumite clauze,daca firma care-ti asigura internet,are mai multe probleme tehnice pe parcursul unei luni,sa se scada abonamentul,noi platim internetul pentru o luna,nelimitat,nu scrie nicaieri ca platesc pentru 25 de zile din 30/31.e adevarat,un abonament de net nu e exagerat de mult,dar de ce sa piarda numai clientul?indiferent ce face omul pe internet(lucreaza,din plictiseala,poker online),are dreptul la internet nelimitat.eu personal nu am nici o legatura cu rds si nici nu cred ca am sa am vreodata,serviciile de cablu sunt printre cele mai proaste posibile,ai n posturi unguresti pe care nu le voi urmari niciodata in viata mea+faptul ca au scos posturile discovery din grila denota „profesionalismul” lor.elimina usor concurenta prin „forta bruta” pentru ratingul posturilor lor.

  3. Domnule Octavian, cateva sfaturi, in primul rand daca lucrezi pe internet de acasa si nu ai contract pe firma, o faci pe raspunderea ta, prin contract nu iti garanteaza faptul ca te despagubesc daca tu pierzi banii cu afacerea ta, este un contract cu o persoana fizica si nu cu o persoana juridica, si apropos orice firma serioasa are si o solutie de backup la serviciul de internet. In alta ordine de ideei, ti-a picat si tie netul o data intr-un an si faci mare gargara, fratele meu este conditionat de cateva echipamente, echipamente care se mai si strica si trebuiesc inlocuite, asta dureaza un pic.

  4. Sau puteti sa nu va mai plangeti atat ca niste babe, si sa treceti la UPC, sau la orice alt provider, ca slava Domnului, sunt destui. Nu ? Insa noua romanilor ne place sa ne plangem..sa ne lamentam…daca se poate, de ce nu?

    • BongBong, nu se plange nimeni,dar nu toata lumea accepta sa fie umilita pe banii lor intelegi? Legat de trecerea la UPC aia sunt la fel de varza ca RDS. Nu e normal sa tot fim umiliti pe banii nostrii de niste companii sau angajati obraznici. 😉

Comments are closed.