Cele mai citite articole în ultima săptămână

Din aceeași categorie

Primarul din Jimbolia, scrisoare către Ponta pentru reluarea traficului feroviar spre Timișoara. Navetiștii sunt DISPERAȚI

Vocea Timișului va susține permanent adevărul!

În urmă cu mai mult de o lună de zile, transportul pe calea ferată între orașul Jimbolia și Timișoara, operat de compania Regiotrans, a fost întrerupt, iar navetiștii din orășelul de la granița cu Serbia au ajuns în culmea disperării, aceștia fiind nevoiți să plătească bilete mult mai scumpe pentru a ajunge în Timișoara cu autobuzele. Din acest motiv, primarul din Jimbolia, Darius Postelnicu, a luat, probabil, ultima măsură posibilă pentru a rezolva problema, transmițând primului ministru al României, Victor Ponta, o scrisoare deschisă în care amintește că ”traseul a fost dat în folosință încă din anul 1847 și intabulat ca proprietate a statului român în anul 1920. După aproape 160 de ani de existență, în care trenurile au continuat să circule, chiar și în vreme de război, a doua cale ferată construită pe teritoriul actual al României rămâne neutilizată. Istoria va marca această dramă survenită în timpul guvernării dumneavoastră”.

Jimbolia era numită odinioară ”Perla Banatului”, având o istorie și un profil socio-economic care i-au conferit un statut de unicitate în vestul României, în prezentul anului 2015, prin neimplicarea rapidă a statului român, orașul are enorm de suferit și riscă să se izoleze, explică Postelnicu, primarul susținând că este afectată inclusiv turismul din național și internațional din zonă. ”Implicațiile economice și sociale pe care acest eveniment nefericit le induce în zonă, pentru că sunt afectați și locuitorii din mai multe comune aflate pe această rută, sunt dintre cele mai nefaste: navetiști care încep să-și piardă locurile de muncă, elevi și studenți care au dificultăți în a ajunge la cursuri, persoane vârstnice care nu pot ajunge la medicii specialiști… Însă, mai mult decât atât, din cauza specificului acestei zone, amplasată în vecinătate cu Serbia și Ungaria, fiind vizitată și de cetățeni din alte state europene și chiar de pe alte continente, întreruperea circulației trenurilor pe ruta Jimbolia – Timișoara afectează și turismul regional și, nu în mai mică măsură, imaginea României”.

Primăria Jimbolia a intervenit rapid cu soluții ce i-au stat la îndemână, punând la dispoziție pentru o perioadă limitată microbuzele proprii -în special pentru cadrele didactice și medicii navetiști-, și a făcut demersuri până când o firmă privată a preluat acest traseu cu autobuze, începând cu data de 18 mai. Doar că, în timp ce calea ferată zace nefolosită, călătorii cu autobuzele private sunt nevoiți să achite bilete de transport de aproape patru ori mai scumpe decât cele cu trenul. ”Dacă cineva s-ar găsi să invoce lipsa de rentabilitate a trenurilor pe această rută, ne vom grăbi să argumentăm că transportul feroviar este o necesitate socială, aceste servicii ale statului către populație se asigură în multe părți ale lumii…”, se mai arată în scrisoarea deschisă.

”În prezent nu întrevedem soluțiile pentru reluarea traficului feroviar și ce este mai rău în această așteptare e faptul că niciuna din instituțiile la care ne-am adresat în scris și telefonic, încă de pe 21 aprilie 2015. Instituția Prefectului Timiș, CFR, Consiliul Județean Timiș, Ministerul Transporturilor nu ne-au transmis vreun răspuns. Or noi credem că este firesc ca cetățenii afectați de această măsură să fie informați asupra stadiului și demersurilor care se întreprind pentru reluarea traficului feroviar. În lipsa oricărei reacții oficiale din partea instituțiilor statului, vă solicităm implicarea personală, în regim de URGENŢĂ, în rezolvarea acestei probleme fără precedent în istoria transportului feroviar local” a transmis primarul orașului Jimbolia, Darius-Adrian Postelnicu.

- Advertisement -
Vocea Timisului
Vocea Timisului
Întreaga responsabilitate a comentariilor lăsate de dumneavoastră vă aparține! Click aici-citeste condiţiile de utilizare ale site-ului www.voceatimisului.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore