muncitori-aquatim-sapaturi-santier

Deși toate acestea furnizează, de multe ori, indicii utile sau semnale de alarmă privind apariția unor defecte și chiar pot ajuta la prevenirea acestora, riscul ca o conductă de apă să se spargă nu poate fi niciodat eliminat cu desăvârșire. De fapt, conductele de apă se strică frecvent și remedierea defectelor face parte din activitatea obișnuită a oricărei firme de utilități, furnizoare de apă potabilă.

De ce ”crapă” conductele

Mai multe cauze pot duce la apariția fisurilor în pereții conductelor, respectiv la spargerea lor, după cum se poate vedea în cele ce urmează.

Iarna, o amenințare o reprezintă temperaturile scăzute, la care conductele, în special cele metalice, se contractă. Vara au loc numeroase lucrări la gospodăria subterană, nu numai la rețelele de apă. Șocurile mecanice care se transmit prin sol pot afecta, de asemenea, structura conductelor. Din păcate, aici putem vorbi și despre lucrări neautorizate sau despre situații în care intervin erorile umane. Nu de puține ori, intervențiile la rețelele de gaz sau cablurile de telecomunicații subterane au lăsat, temporar, câte un cartier fără apă, prin avarierea unei magistrale. Accidente se întâmplă, și, în astfel de situații de criză, comunicarea imediată între toți factorii implicați este vitală pentru remedierea cât mai grabnică a avariei.

Vechimea conductelor este un factor de risc cunoscut. Conductele de peste 50 de ani figurează pe lista ”de așteptare” a oricărei companii de apă, fiind propuse pentru întreținere, reparații, înlocuire sau includerea într-un program de reabilitare ori modernizare, în funcție de mai mulți factori, dintr-un context mai larg. Stabilirea priorităților pentru investițiile în rețele noi de apă se face ţinând cont de un set de criterii tehnico-economice. Pe de altă parte, și conductele noi pot avea vicii de structură și pot ceda, chiar dacă au trecut cu brio de verificările din fabrică sau de la punerea în funcțiune.

Cine-a pus groapa în drum…

Intervențiile pentru reparații la rețeaua de apă încep cu delimitarea zonei afectate de lucrări. Dacă acestea implică spargerea carosabilului, sunt obținute permisele necesare de la Poliția Rutieră și de la toți deținătorii de gospodărie subterană.

După remedierea defectului și restabilirea serviciului de alimentare cu apă, salariații Aquatim au obligația de a umple cu balast spărtura, care va fi readusă la nivelul carosabilului, astfel încât zona respectivă să poată fi redată traficului. Acest lucru se întâmplă imediat după finalizarea reparațiilor.

În decurs de maxim 5 zile lucrătoare, carosabilul va fi refăcut la starea inițială, de către firma de construcții care răspunde contractual de acest lucru. Contractele de lucrări pentru refacerea carosabilului sunt atribuite de către Aquatim, prin licitație, conform legii, unui antreprenor, pe o perioadă mai lungă, de obicei un an, pentru întreg orașul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here