Canalul Bega are o lungime de 114 km și se întinde între Timișoara și orașul sârbesc, Titel. În 1732 a devenit primul canal navigabil construit pe teritoriul României de azi. Cea de a doua jumătate a secolului XIX, a însemnat un moment de glorie pentru acesta fiind principala cale de transport a mărfurilor din Banat precum și un mijloc important de transport al pasagerilor ( în 1994 s-a înregistrat un număr de 500.000 de “călători plutitori”).
Astăzi, pe malurile timișorene ale Begăi există terase, locuri de agrement, piscine, parcuri, restaurante sau cluburi sportive însă în ceea ce privește îngrijirea sa, aceasta lasă de dorit. Mâl, lucrări nefinisate și hidrobiciclete care pedalează printre gunoaie ar descrie, în mare situația actuală.
Pentru remedierea și chiar îmbunătățirea situației, se va realiza o “ședință de make-over“ a malurilor Canalului Bega, mai precis de la Uzina de Apă și până la Podul Modoș adică pe o lungime de 11 km. Finanțarea proiectului a luat naștere cu ajutorul Uniunii Europene precum și a bugetului de stat și local.
“Rădăcina” proiectului o constituie câștigătoarea licitației și anume, firma arădeană Technodomus pentru suma de aproximativ 25 de milioane de lei iar durata execuției se preconizează a fi de 23 de luni. Demararea proiectului? Primarul Robu ne răspunde prompt, “Lucrările vor începe în perioada imediat următoare”.
În ceea ce privește îmbunătățirile ce vor fi aduse, obiectivele vizează reabilitarea aleilor pietonale, a fântânilor publice și a pistelor de biciclete, amenajări peisagistice şi montare de mobilier urban, inclusiv scaune pentru pescari precum și perfecționarea rețelelor de canalizare, electricitate și iluminat public. De asemenea, pentru petrecerea timpului liber vor exista două zone (la alegere), una centrală, destinată activităților social-culturale și în zona periferica, o “oază” de odihnă și relaxare. Proiectul nu se oprește aici, “Mica Vienă” se va transforma în “Mica Veneție”, 9 stații de vaporetto fiind luate în vizor pentru construire, așadar veți avea ocazia “să navigați” pe Bega savurând un “gelatto”. Ultimul dar nu și cel din urmă țel, iluminarea “miraculoasă” a Podului Michelangelo ( să se vadă mai bine țevile, utilajele de construcții și dunele de pământ) iar la celelalte poduri vor fi corpuri de iluminat încastrate pe arcade, dedesubtul pavajului.