În perioada ianuarie – aprilie 2013 s-a derulat activitatea de monitorizare şi control a echipei operative, constituită la nivelul Direcţei de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Această echipă a fost înfiinţată la începutul anului 2011, urmare a aprobării prin Hotărâre de Consiliu Judeţean a Programului Integrat de Gestionare a Calităţii Aerului pentru Aglomerarea Timişoara.
Echipa operativă a verificat 33 obiective (agenţi economici), fiind emise 2 amenzi contravenţionale şi 2 avertismente.
În vederea îmbunătăţirii calităţii aerului şi încadrarea Timişoarei în valorile limită pentru indicatorii de calitate a aerului, pe langa lucrările de salubrizare stradală, respectiv măturat mecanic, care se efectuează zilnic, s-au reluat din data de 15 aprilie 2013 şi lucrările de spălat mecanic a carosabilului.
De asemenea, din 16 aprilie a.c., s-au reluat şi lucrările de spălat mecanic cu soluţie biologică pentru fixarea prafului în partea de nord a municipiului, unde este inclusă zilnic Calea Aradului şi zonele adiacente, iar în partea de sud a municipiului este inclusă zilnic Calea Şagului şi zonele adiacente.