Primăria Timișoara lansează două apeluri publice pentru desfășurarea campaniei pentru prima ediție a bugetului participativ.
Bugetul Participativ este un instrument de management deschis, incluziv şi transparent, instrument care permite participarea reală a timișorenilor la guvernarea oraşului, aceştia putând decide în mod direct cum se va cheltui o sumă de 3 milioane de lei din bugetul local.
Până atunci municipalitatea caută patru membri care să fac parte din cadrul comisiei de selecţie a proiectelor.
În cadrul comisiei vor fi selectați doi reprezentanți ai unor organizații neguvernamentale și doi cetățeni implicați civic. Comisia are multiple roluri, printre care rolul de a monitoriza campania și de a verifica eligibilitatea propuneri transmise de către cetățeni.
Rolul partenerilor locali (organizații neguvernamentale) este de a asigura un grad mai mare de incluziune și diseminare în cadrul comunității prin realizarea activităților de suport. Toate detaliile despre rolurile membrilor comisiei și al partenerilor locale, precum și condițiile de participare și formularele de înscriere sunt disponibile pe site-ul campaniei.
Data limită de aplicare este 2 februarie, ora 23:00. Rezultatele vor fi afişate în 4 februarie la ora 16:00. Activitatea partenerilor locali și activitatea în cadrul Comisiei Bugetului Participativ „Timișoara Decide!” sunt voluntare (neremunerate) și se vor desfășura după următorul calendar:
● februarie: Informarea și formarea cetățenilor pentru bugetul participativ;
● martie: colectarea propunerilor de proiecte, verificarea eligibilității acestora, și centralizarea lor în „Lista generală de propuneri”;
● aprilie-mai: analiza tehnică, juridică și financiară a propunerilor de proiecte eligibile și publicarea listei cu proiectele care se califică pentru etapa de votare;
● 1-20 iunie: primirea și soluționarea contestațiilor;
● 20 iunie-20 iulie: votarea proiectelor;
● 25 iulie: publicarea listei cu proiectele câștigătoare;
● Implementarea proiectelor;
● Evaluarea campaniei.