Luni, 21 iulie 2014, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), Compania Națională de Căi Ferate din România scoate la licitaţie publică cu strigare, închirierea a 1.079,9 km de cale ferată (32 secţii CF) care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile. Închirierea secţiilor de cale ferată, care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile, reprezintă unul dintre angajamentele asumate în faţa organismelor internaţionale, anunță CFR.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 iulie 2014, ora 9:00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10:00, la sediul Bursei Române de Mărfuri şi pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licenţiaţi de transport feroviar, conform condiţiilor menţionate în documentaţie. Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa:
Secţii neinteroperabile aflate pe raza Sucursalei Regionale CF Timişoara:
– Caransebeş – Bouţari, Haţeg – Subcetate;
– Oraviţa – Anina;
– Nădab – Grăniceri;
– Timişoara Nord – Jimbolia;
– Timişoara Nord – Timişoara Vest.
“Închirierea secţiilor de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activităţii, CFR SA respectă angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenţie, semnată cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană”, a declarat Macarie Moldovan, director general al CFR SA.
CFR are posibilitatea să ofere în regim de închiriere – prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri -, secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, conform prevederilor HG 643/2011. Operatorii economici, desemnaţi câştigători, sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative.
CFR nu face publice și alte detalii ale acestor contracte de închiriere, astfel că, așteptăm să fim informați ce se întâmplă cu sectoarele amintite în eventualitatea în care nimeni nu licitează pentru aceste tronsoane de cale ferată și mai ales care sunt și celelalte obligații ale operatorului care va câștiga licitația, în speranța că un ”monument” precum Semeringul Bănățean să nu ajungă în prag de dispariție.
[responsive_youtube
Foto:vesttv-resita.ro, Video: oravita-anina.home.ro