Primul clip „We are happy in Timişoara” a fost realizat sub uşoara coordonare al lui Florin Iepan și produs de echipa entuziastă de la 360 Digital Printing, alături de Youth Creativity. Trei dintre membrii echipei „happy” ne-au vorbit despre ce s-a întâmplat la sesiunea de „making of”. Cum râsul ca să aibă preţ, trebuie să fie spontan, proiectul a luat naştere de la o simplă propunere. „După ce ne-am uitat la mai multe clipuri într-o dimineaţă, am zis „Auzi, da’ noi de ce n-am putea să facem ceva de genul ăsta?” şi ne-am mobilizat să „întindem nişte antene”” povesteşte Alexandra Dragoş, cea care s-a ocupat de producţia video-ului.
„Le-am spus că tot ce le putem oferi sunt un zâmbet şi o vorbă bună.”
Încărcaţi cu entuziasm şi vibraţii pozitive, tinerii au pornit de la zero, fără buget sau experienţă vastă, în construirea clipului. Realizat pe un buget aproape simbolic, întregul clip a fost clădit pe voie bună şi idei spontane. „Nu l-am făcut nici pentru vizualizări, nici pentru faimă, cu atât mai puţin pentru bani. Noi am avut un scop: să facem oamenii să se simtă bine. Hai să fim şi noi happy.[…] Ne-am dus la Jazzissimo, la Horaţiu, patronul localului şi i-am explicat ce vrem să facem şi l-am întrebat dacă putem filma cu angajaţii de acolo. I-am arătat clipul lui Pharrell şi a fost de acord.” a mai menţionat Alexandra. La doar 16 ani, Daniel Opriş s-a ocupat de filmare, iar Ioan Buştean de 17 ani, de montarea întregului material. Montajul a durat aproximativ o zi, iar timp de patru zile s-a filmat intens, de dimineaţă până seara. „Happy in Timişoara” s-a bucurat şi de implicarea consilierului local, Grigore Grigoroiu. Acesta s-a ocupat de aprobările de a înregistra imagini în anumite locaţii din Timişoara. „Ce ne-am dorit noi, dezvoltarea spiritului civic. Ca Timişoara să câştige titlul de Capitală Culturală are nevoie de implicarea fiecărui cetăţean, să „coacă” ceva, să vină cu o idee.” a explicat consilierul.
De ce două clipuri şi nu unul ?
Cel de-al doilea video a fost realizat prin intermediul unei echipe formate din 7 membri, printre care regizorul Virgil Nicolaescu, doi operatori de imagine şi doi editori de imagine. Tot în acest proiect a fost implicată şi Oana Barbu, directorul de comunicare de la RCM Timişoara, cea care s-a ocupat de casting şi de alegerea locaţiilor. Fuzionarea celor două clipuri nu a avut loc din pricina prismelor diferite. „Noi am apelat la ajutorul lui Florin Iepan. El a fost prezent aproape la fiecare cadru şi ne dădea câte o direcţie, un sfat dar niciodată n-a încercat să se impună.Virgil Nicolaescu, regizorul celuilalt clip, avea în minte felul în care clipul urma să fie făcut. Din acest motiv au făcut şi casting. Noi am lăsat foarte mult loc spontaneităţii. Am zis că mergem acolo şi vedem ce se întâmplă. Cum se simt oamenii.” a mărturisit Alexandra.
Ca de obicei, s-au găsit şi Gică Contra şi Gică Pro, în ceea ce priveşte cele două materiale. Unii l-au apreciat pe primul, în vreme ce alţii au fost mai impresionaţi de cel de-al doilea clip. Ambele filmuleţe happy s-au bucurat de succes în lumea internetului.
foto: Daniel Opriş