Sezonul rece vine împreună cu subvenţiile pentru încălzirea locuinţelor! Vezi actele necesare şi centrelee de depunere a cererilor

- Advertisement -

Sezonul rece vine împreună cu subvenţiile pentru încălzirea locuinţelor! Vezi actele necesare şi centrelee de depunere a cererilor 1Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi furnizorul de energie termică, COLTERM, preiau în perioada 16 octombrie – 20 noiembrie toate cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere alături de actele doveditoare pentru acordarea ajutorului de încălzire. COLTERM-ul se ocupă cu cererile în cazul ajutoarelor pentru locuinţele încălzite cu sistem centralizat, iar DASC Timişoara va prelua, la sediul de pe B-dul Regele Carol I, nr 10,  cele legate de subvenţiile pentru locuinţele încălzite cu gaze naturale, combustibili solizi şi petrolieri.

De aceste ajutoare pot beneficia toate familiile sau persoanele singure, cu domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Timişoara, care au venituri nete lunare pe membru de familie de până în 615 lei – în cazul încălzirii cu gaze naturale, combustibili solizi şi petrolieri. În cazul încălzirii cu sistem centralizat, venitul net pe membru de familie trebuie să fie până în 786 lei, iar pentru persoanele singure acest venit trebuie să ajunga până în 1082 lei.

Actele doveditoare ce trebuiesc depuse împreună cu cererea şi declaraţia pe proprie răspundere, variază în funcţie de persoanele şi numărul de persoane care locuiesc în locuinţa, şi sunt următoarele :

  • cerere şi declaraţie pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei- formulare tip (puse la dispoziţie de către Direcţia de Asistenţa Socială Comunitară);
  • copie după actele de identitate pentru toţi membrii familiei care au acelaşi domiciliu sau reşedinţă la adresa la care se solicită ajutorul, sau locuiesc şi se gospodăresc împreună, sunt înscrise în carte de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
  • certificate de naştere pentru copiii minori sub 14 ani;
  • adeverinţă de la asociaţia de proprietari/locataripentru persoanele care nu au domiciliul sau reăedinţa la adresa pentru care solicită ajutorul, din care să rezulte că sunt înscrise în carte de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
  • acte din care să rezulte calitatea titularului cererii faţa de locuinţa pentru care solicită ajutorul:

–         proprietar: copie contract de vânzare – cumpărare, extras de carte funciară,

–         chirias:contract de închiriere valabil la data depunerii

–         împuternicit: împuternicire din partea proprietarului locuinţei sau a titularului contractului de închiriere;

  • acte doveditoare privind veniturile nete lunare realizate de către membrii familiei în luna anterioară depunerii cererii :

–       adeverinţă de salariu cu venitul net, inclusiv valoarea bonurilor de masă,

–       cupoane de pensii

–       cupoane indemnizaţiipentru creşterea copilului până la vârsta de 2 sau 3 ani

–       cupoane indemnizaţii lunare pentru persoanele cu handicap, inclusiv bugetul complementar

–       cupoane alocaţii de stat pentru copii

–       alocaţii pentru minorii daţi în plasament familial sau încredinţaţi spre creştere şi educare

–       acte doveditoare ale veniturilor provenite din închirieri, dobânzi, dividende, părţi sociale, renta/subvenţie agricolă, etc.

–       declaraţie privind alte venituri realizate

  • pentru ajutorul de încălzire a locuinţei cu gaze naturale –  factură de plată

 

Persoanele care cer ajutorul pentru încalzirea locuinţelor trebuie să ştie că dupa acordarea acestor subvenţii se vor efectua anchete sociale în cazul a 60% dintre acestia, pentru a verifica verdicitatea datelor de venit scrise de ei în declaratiile depuse precedent. Dacă dupa aceste anchete sociale se observă că titularul nu a declarat corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia şi bunurile deţinute, sumele plătite necuvenit se vor recupera în condiţiile impuse de lege. Mai mult decât atât, aceştia vor fi amendaţi cu sume între 200 şi 1000 lei.

Programul de depunere a cererilor depinde de locul depunerii acestora. Programul Direcţiei pentru Asistenţă Socială Comunitară Timişoara de la sediul acesteia de pe B-dul Regele Carol nr. 10 fiind:

 

Luni şi Miercuri      între orele  830 – 1430

Marţi                        între orele  830 – 1430    şi  15 – 1730

Joi                            între orele  830 – 1430    şi  15 – 1630

Vineri                       între orele  830 – 13

 

Colterm preia toate cererile luni, marti, miercuri si vineri intre orele 10:00 – 14:00, si joia intre 12:00 – 17:00 la urmatoarele puncte si centrale :

  • P.Laurentiu nr.13
  • Orsova 101
  • Pomiculturii 24 A
  • Tipografilor 1
  • C.D. LOGA 15-17
  • P.Craiului 3
  • Musorgski 4
  • Aurelianus 7
  • Astrilor 3
  • Aries 20
  • Intr. Sepia 1
  • Zarand 1
  • Frunzei 1

Pentru informatii suplimentare puteti suna la numerele de telefon :

0256/ 434530 si 0256/ 302611 (COLTERM)

0256/330583 si 036/ 416 048 (DASC Timisoara)

Codruţa Oprean

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Reluarea Circulației Tramvaielor pe Bulevardul Stan Vidrighin în Timișoara

Primăria Municipiului Timișoara anunță că, începând de sâmbătă, 19...

Din aceeași categorie