La peste 6 milioane de utilizatori firma de telefonie mobilă Cosmote este una din liderii pe piaţa telefoniei mobile din România. Dacă la fiecare abonat sau la cei care folosesc cartele reîncărcabile firma fură 1 euro ,are un plus de peste 6 milioane de euro, bani furaţi prin facturi umflate şi erori ale sistemului.
Mai precis la un abonament unlimited de la Cosmote, au găsit cum să ia banii clientului fără să bage de seamă. La acest abonament traficul de internet este de 500 Mb pe lună şi chiar dacă clientul nu-l depăşeşte apare la factură costuri suplimentare de 0.85 cenţi sau estimativ 5 euro. La acest tip de abonament convorbirile sunt nelimitate în orice reţea sau internaţionale pe reţelele de telefonie fixă.
Dacă ai un cont eBill unde în mod normal ar trebuii să vezi factura detaliată, o să ai surpriză că acest sistem nu funcţionează şi nu poţi vedea de unde îţi apar costurile suplimentare la factură. După ce am luat legătura cu unul din angajaţii Cosmote de la departamentul de relaţii cu clienţii şi am cerut detalii legate de traficul de internet şi costurile suplimentare, o doamnă foarte amabilă (ca o varză acră) mi-a răspuns că mai multe detalii găsesc în aplicaţia eBill şi dacă am mai multe nelămuriri să fac o sesizare către Cosmote. Cu softul de monitorizare a traficului de internet instalat pe telefonul mobil nu se depăşeşte nici măcar 50% din traficul alocat de 500 Mb pe lună şi atunci ne întrebam cu ce monitorizează fimă Cosmote traficul de internet al clienţilor?
Ca o concluzie se pare că în această ţară toată lumea e pusă pe furat, puţin câte puţin se face mult. După ce se va depune o plângere la Protecţia Consumatorului şi va veni răspunsul, vom revenii cu detalii legate de acest caz.