Preşedinţii consiliilor consultative de cartier din Timişoara au participat la un instructaj pentru folosirea frezelor de deszăpezire pe care urmează să le primească pentru curăţarea trotuarelor.
Maşinile care au costat aproape 80.000 de lei, au fostachiziţionate de Primăria Timişoara, mai exact este vorba de 40 de freze de deszăpezire.Intenţia este de a le da în folosinţă consiliilor consultative de cartier şi instituţiilor publice din subordine pentru curăţarea trotuarelor.
„Unde arealul e mai întins putem să dăm două freze. Dacă nu ajung putem să mai cumpărăm… Noi am luat toate frezele pe care le-am găsit în ţară. În felul acesta am obţinut un discount”, a afirmat Robu.
Ca să nu apară discuţii legate de modul în care vor fi folosite, reprezentanţii municipalităţii i-au chemat miercuri la un instructaj pe preşedinţii consiliilor consultative de cartier. Primarul Nicolae Robu le-a cerut să facă fiecare o programare cu asociaţile de proprietari pentru deszăpezirea trotuarelor.
„Am luat această hotărâre de a ne pregăti pentru viitorul val de zăpadă care este aşteptat să vină chiar la sfârşitul acestei săptămâni, astfel încât să putem avea trotuarele mai bine curăţate şi cu un efort mai mic. Evident, trotuarele din faţa imobilelor private trebuie să fie curăţate de către proprietari. Am decis să cumpărăm câte o freză pentru fiecare consiliu de cartier, iar dumneavoastră să faceţi o programare a utilizării lor de către fiecare asociaţie. Sunt foarte uşor de folosit, au tracţiune, au un motor destul de puternic, au capacitatea să arunce zăpada la o distanţă de 10 până la 15 metri, consumul este bun, cu un plin am înţeles că se poate lucra minimum două ore. Am plătit aproape 2.000 de lei pe o bucată. Trebuie să faceţi o programare a asociaţiilor după o regulă foarte clară, să nu apară un măr al discordiei”, a explicat Robu.
Pentru că au apărut de parcurs diferite întrebări referitoare la aparate:primaria se ocupă de întreţinerea, în timp ce combustibilul îl asigură cetăţenii.