Pe scurt, firmele de casă ale PSD Timiș, susținute cu frenezie de Dan Idolu, au revenit la matcă, banul public a început să fie cheltuit cu un avânt pionieresc, contractele au început să curgă mai ceva ca laptele și mierea, mii de panseluțe au fost plantate în plină iarnă de parcă parcarea AIT era la concurență cu grădinile de la Versailles, plățile restante către firmele prietene au fost onorate, deși ele au fost stopate, pe motive de legalitate, de către vechea conducere de pe ”Traian Vuia” și, mai mult decât atât, ca treaba să fie clară, o serie de facturi, reprezentând sume deloc de neglijat, au fost stornate, la comanda directorului AIT, Dan Idolu, probabil, pe motiv că în parohia pesedistă mușchii fac legea banului public. Acum, după nici 2 ani de mandat sub bagheta magică a pesedistului Idolu, Aeroportul Internațional Timișoara are visteria aproape goală, se confruntă cu zeci de litigii de muncă și procese comerciale, marea lor majoritate cauzate de orgolii și răzbunări mărunte, instituția are un grad de îndatorare către bănci și firme de leasing greu de suportat de la o lună la alta, iar la toate acestea se adaugă un număr de pasageri și operațiuni aeriene, în continuă scădere!
Lecții de management
Pentru că toate experiențele din trecut, au legătură stânsă cu prezentul mandat al lui Dan Idolu la cârma AIT, trebuie spus că, în primul mandat de pe ”Traian Vuia”, pesedistul a simțit nevoia acută, în calitate de manager, să informeze consiliul de administrație al instituției aeroportuare, nu oricum, ci în scris, că ”prețurile minime de pornire pentru licitațiile privind închirerea de spații comerciale în incinta AIT, în funcție de destinația acestora, sunt următoarele: spații comerciala în aerogară – 50 euro/mp, birouri ticketing – 10 euro/mp, birouri administrative în aerogară – 20 euro/mp, spații anexe companii aeriene – 8 euro/mp, agenți transport marfă în incinta AIT – 25 euro/mp, spații administrative în incinta AIT – 10 euro/mp”. Până aici, toate bune și frumoase, doar că, la scurt timp, în data de 9 decembrie 2008, prin contractul cu nr. 1629/DC, Dan Idolu semnează un contract comercial cu SC Cargo Globe SRL, prin care-i atribuie acestei firme o suprafață de 670 mp, la un preț de numai 6 euro pe mp! La nici 2 luni de zile, SC Cargo Globe SRL subînchiriază o suprafață de 100 mp din cei 670 mp contractați de la pesedistul Dan Idolu unei alte firme private, SC World Mediatrans SRL, la un preț dublu, adică la 12 euro/mp! Ca mai apoi, după o altă mică perioadă de timp, aceeași SC Cargo Globe SRL să mai închireze, o altă suprafață de 15 mp aceleași SC World Mediatrans SRL, la un preț de 26 euro/mp! Și tot așa, până când mare parte din spațiul de 670 mp, închiriat direct de la AIT cu doar 6 euro, a fost subînchiriat către alte firme private, evident, la prețuri și de 4 ori mai mari, decât cele contractate de managerul Dan Idolu! Poate că toată aceasă lecție de management, oferită de Idolu, în detrimentul statului român, nu ar fi însemnat aproape nimic dacă, imediat dupa reinstalarea pe funcția de director al AIT, odată cu revenirea PSD la ciolan, același social-democrat nu ar fi dat, din nou, o mână de ajutor, aceleași SC Cargo Globe SRL. Așa se face că, la data de 31 iulie 2012, imediat după reinstalare la cârma AIT, Dan Idolu, prin biroul de contabilitate, stornează două facturi, în favoare firmei private: prima de circa 7500 RON, reprezentând penalități, iar a doua de circa 130.000 RON, reprezentând ”chirii restante, servicii de apă, canal și salubritate”. Să tot trăiești așa!
Baliverne aeroportuare
Și mostrele de management oferite de pesedistul Dan Idolu nu se opresc la SC Cargo Globe SRL, întrucât, la data de 23 ianuarie 2013, directorul AIT anunță cu surle și trâmbițe, în MASS-MEDIA de casă, pe care o întreține cu contracte din bani publici, că Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara ” are două autospeciale noi-nouțe, care vor acționa în caz de incendiu. Acestea pot interveni în mai puțin de trei minute.Cele două autospeciale PSI, specifice activității aeronautice, având tracțiune integrală 6×6, sunt dotate cu echipamente de descarcerare și au un sistem de intervenție rapidă, pe furtunuri de înaltă presiune, având în același timp două tunuri de refulare a apei și a spumei.Mașinile sunt atât de performante, încât, indiferent de intervenția necesară, aceasta se poate face în mai puțin de trei minute, ceea ce creste de la 7 la 8 categoria de protecție PSI a celui mai important aeroport regional din țară. În acest moment, parcul de intervenție rapidă numără cinci asemenea mașini. Creșterea la 8 a categoriei de protecție PSI nu înseamnă doar un grad mai mare de siguranță a pasagerilor și a aeronavelor, ci permite, conform reglementărilor internaționale, și aterizarea cu regularitate a avioanelor cu gabarit mai mare”. Cu ce nu se laudă, însă, Dan Idolu este că faptul că, atât de bine a fost întocmit caietul de sarcini pentru licitație, încât la start s-a prezentant o singură companie căreia, atât descrierea autoutilitarelor cât și capacitățile tehnice, i-au venit ca o mănușă: SC Compania Stingeri și Intervenții SA București! Cu atât mai mult cu cât vorbim de bani europeni, prețul contractului de închirere a celor două mașini de pompieri – cu volan pe dreapta – a fost omis, în declarația publică, de Dan Idolu. E de înțeles, atâta timp cît vorbim de o sumă fabuloasă de 2.700.000 RON, adică undeva în jur de 17.000 euro pe lună! Evident, cuantum în care statul român, recte AIT, ar fi putut lejer să cumpere două mașini similare și, cu siguranță, ratele de leasing ar fi fost mult mai mici. Unde mai pui că, la finalul ratelor, ”Traian Vuia” ar fi devenit proprietarul autoutilitarelor, nu doar un simplu chiriaș, care aruncă cu 600.000 euro pe fereastră!!!
Povești nemuritoare
Acum, că tot vorbim de două mașini de pompieri ”nou-nouțe” – nu-i așa? – închiriate de o firmă de București către Aeroportul Internațional Timișoara, pe rate lunare de circa 17.000 euro, așezați-vă bine în fotolii, strângeți-vă bine centurile de siguranță, că urmează să vă spicuim dintr-un referat de securitate, întocmit chiar de angajații AIT, chiar înainte de preluarea mega-mașinilor de pompieri. Practic, prima inspecție tehnică a celor doi mamuți, intutulați mai ceva ca-n filmele Olimpului Antic, recte Titan 1 și Titan 2, a avut loc la data de 18 ianuarie 2013, adică cu 5 zile înainte de marele anunț pe mass-media, făcut de directorul Dan Idolu. Așadar, la verificarea Titan 1, cu nr de înmatriculare B-08-KKA, s-au constatat următoarele deficiențe: ”anvelopa roata 1 punte dreapta spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, lipsă capac ieșire apă dreapta, halogen Hella nr. 2 stânga – suport rupt, anvelopa roata 1 punte stânga spate – uzură maximă până la limitatorul de uzură, halogen lateral stânga sus numărul 1 – lipsă bec și sticlă, halogen lateral stânga sus nr 1,2,3 – lipsă plasă metalică de protecție, tapițerie tavan cabină auto – deteriorată, tapițerie scaune 1 și 3 cabină – deteriorată, suporți tuburi de oxigen la scaunele 1,2,3 cabină – lipsă, lipsă 1 buc. furtun de absorbție tip B (3 din 4) și lipsă scări”. Mai departe, la autospeciala de pompieri, cunoscută ca Titan 2 și înmatriculată cu numărul B-08-FCV, specialistii PSI ai AIT au constatat, în scris, următoarele probleme: ”cablu hidraulic tun suplimentar frontal – deteriorat, lamă ștergător 1 stânga – lipsă,3 halogene frontale – nefuncționale – posibil bec ars, lampă albastră cabina, dreapta sus – 2 becuri arse, geam cabină ușa dreapta – fisurat, parbriz fisurat în partea stangă: una fisură centrală mare și 6 fisuri ramificate, lipsă scări, țeavă autoprotecție cabină – ruptă în partea stângă, anvelopa roata 2 stânga spate – uzură peste limitatorul de uzură, semnalizator lateral stânga spate – rupt, lispă halogen mobil de cabină – 1 buc din două, anvelopa roata 2 dreapta spate – uzură peste limitatorul de uzură, lipsă mufă contact la halogen mobil de cabină și bloc lumini poziție/frână dreapta spate – 3 becuri arse”. Și, cum spuneam, 2 mașini noi-nouțe, nu?!?
Incidente de securitate
Aceste două mașini ”noi-nouțe”, pentru care AIT plătește o grămadă de bani unei companii bucureștene, în loc să fi cumpărat unele noi, iar cu banii de chirie să fi plătit rate de leasing, astfel încât, la final, să devină proprietar, au istoria lor, încă din momentul în care au fost aduse pe ”Traian Vuia”, chipurile, pentru a crește protecția PSI a aeroportului bănățean. În primul rând, la nici două luni de la ”inaugurare”, unul dintre Titanii lui Dan Idolu a ”cedat nervos”, in sensul că, la o presiune de: 6 atmosfere, unul dintre cauciucuri, fix cel care fusese reperat ca fiind ”uzat pana la limitatorul de uzură”, a explodat ! Noroc ca nu era nici un pompier lângă mașină, când s-a întâmplat ”cataclisma, dar e cert un lucru: înlocuirea cauciucului a durat două săptămâni, din lipsa de bani pentru AIT, întrucât o anvelopa, la asemenea forme și dimensiuni, costă nici mai mult nici mai puțin de 20.000 RON! O lună mai târziu, adică în aprilie, în timpul unui exercitiu, s-a spart blocul motor la Titan2…cel nou-nouț! Așa că, a fost adusă o a treia masina, până s-a inlocuit bloc motor la Titan 2, evident, pe banii AIT. Unde mai pui că, la defectiunile inițiale, constatate visual de angajații AIT, chiar în momentul preluării autospecialelor, s-au mai adăugat, la o verificare amanunțită, garniturile și cuplele metalice de la ambele la mașini, atât Titan1 cât și Titan2. Asta pentru că la prima proba de umplere cu apă a tancurilor interne, s-au golit de lichid, de la sursa de alimentare și pana la biuța PSI, adică în vreo 200 metri, parcurși în 2 minute. Pe ceas! Și atunci, revenid la comunicatul din mass-media de casă a lui Daniel Idolu, cum rămâne cu capacitatea mașinilor de pompieri, de a face posibilă ”orice intervenție în nici 3 minute”, dacă pista AIT are 3500 m, iar titanii ăștia au reușit performanța de a parcurge, în 2 minute, nici 200 m?!? În fine, la toate aceste mașini ”noi-nouțe”, AIT a mai cumpărat și garnituri pentru rezervoarele de spumă, pe aceleași considerente ca și cele legate de pierderile masive de apă! Și, ca să încheim și acest episod, în același stil triumfalist, tocmai pentru că Dan Idolu este un mare amator al acestui gen de rapsodii, vă mai spunem că, în urma întocmirii raportului inițial, în care s-au constatat defecțunile la cei doi Titani, seful PSI de pe AIT, Horia Secăcean, a fost destituit din funcție! Și asta pentru că omul e un ”amator”, iar Idolu a mizat pe faptul că cele două mașini de pompieri noi- nouțe – nu-i așa? – vor primi recepția pe semnatură, fără a se face constatările de defectiuni la preluarea de catre Aeroportul Internațional Timișoara. Curat ghinion pentru Horia Secăcean care, mai nou, face pe taximetristul…
[responsive_youtube https://www.youtube.com/watch?v=c6aW4qFASFk&feature=youtu.be]
Felicit echipa de ziaristi pentru toate articolele prezentate, ce vizeaza Aeroportul Timisoara.
Invit toti „carcotasi” sa observe ca pentru prima data in ultimi 15 ani, Aeroportul Timisoara inregistreaza pierderi. Acest lucru ar trebui sa dea de gandit tuturor celor care sunt actionari sau care vor deveni actionarii acestui aeroport. Totul se datoreaza managementului defectuos din prezent.
Poate ne spune Daniel cum face bani din cursurile cu bani europeni? Cu pista unde cu Alexa constructorul județului si compania fratilor. Cu utilajele cu credite la frații penali ghebuiti. Cu parcarea cu pesedistul toanca. Cu iarba dinaeroport…..
Seful SRI de la aeroport in combinatii infractionale cu directorul Idolu. La ce limuzina Tuareg de 100.000 euro din salar de bugetar are? Combinatii cu marfuri si alte manevre cu avioane. Atentie la pietoni.
Dl ziarist cereti documentele de licitatie de la aceste masini de pompieri si vedeti unde duc firele? Aici e vorba de o afacere mare care se inchide politic. Atentie mare si curaj. Documentele vor clarifica situatia de smen facuta. Bravo
Cap verde si gol, cand a plecat cargo globe capusa din aeroport , sa reusit un lucru MARE. A scapat aeroportul de o mare furaciune , o sucativa de bani care ajungeau la tine via Dumitriu si Lungu care astazi au scris unde trebuie. Ai curajul sa ameninti cu toate capusele din aeroport? Mare specialist esti. Ai furat si capusat aeroportul timp de zeci de ani ,si vii tu acum inca odata sa mai sugi, sa il falimentezi si sa il vinzi la fier vechi. Cati oameni ai dat afara? Pe cati ne ai lasat fara mamaliga la copii? Asa sa iti ajute Dumnezeu
Una dintre cele mai neinspirate si paguboase numiri facute de catre fostul presedinte al CJ Timis, Constantin Ostaficiuc, a fost cea a lui Cornel Mircea Samartinean in functia de director general al Aeroportului International Timisoara. Dupa ce , in doar 2 ani a reusit sa puna aeroportul pe butuci si sa intre in combinatii si licitatii investigate acum de catre Curtea de Conturi si de catre Parchet, inginerul specialist in vandut ciorapei si chilotei de dama, isi da ca un mare specialist in aviatie, cu parerea despre viitorul dezastruos al aeroportului timisorean. Si nu oricum, ci intr-un text metaforic, cu proprietati vomitive si reverberante istorice, gazduit intr-o publicatie pe care, de altfel, o apreciez: Timpolis.
Poate faceti o ancheta de investigatie in legatura cu reparatia de la pista unde sau cheltuit bani pe lucrari neexecutate, sau incasat comisioane grase, unde legaturile duc la oameni politici ai zilei dar si la fratii nostri din oras. Bafta
Seful PSI de pe AIT, Horia Secăcean, a fost destituit din funcție!De ce oare?Ciolan Aurelian,zis”DAF” stie de ce!perioada 07.12.2009-18.06.2012,epoca motorinei,nu e bine Secacene!!!Manuta prea lunga,lacatele cu cheia la purtator,fac buba odata…
Dl ziarist , trebuie spus ca patronul firmei Cargo Globe srl este Mircea Dumitriu care este si directorul firmei Word Media Trans srl , adica principalul client al aeroportului. Adica pui lupul paznic la oi. Oare de ce patronii de la WMT adica domnul Lungu, a acceptat ca directorul lui sa isi faca o firma si sa capuseze aeroportul . Si mai e de spus ca cargo globe nu platea catre aeroport nici taxa de marfa procentuala pentru fiecare kg de marfa ce tranzita aeroportul. Curata CAPUSARE
Cine doarme linistit noaptea?
Curtea de Apel Timisoara are si magistrați care nu duc grija datoriilor catre banci. Unul dintre acestia este presedintele Secției Penale, Ion Dinca. Acesta nu are nici o datorie, dimpotriva are 60.000 de euro in cont, doua apartamente, o casa si inca 55.000 de euro incasați de pe urma unui apartament vandut. De asemenea, Codrina Iosana Martin are datorii zero si 143.000 de lei in banca. Un alt judecator fara grija creditelor este Florin Popescu. Acesta nu are nimic in proprietate, singura lui avere fiind un deposit bancar de 105.000 de lei si 800 de euro. Nici Carmina Orza nu are datorii, dar are in proprietate un apartament in Timisoara, o casa la Dumbravița si un BMW 320 din 2006. Alți judecatori fara datorii sunt: Florin Moțiu, Raluca Suciu, Maria Ofelia Gavrilescu, Cristina Maria Dica, Razvan Patru sau Raluca Alexandrina Panitescu. Cel mai bine doarme insa judecatorul Ilie Dorin Țiroga. Acesta nu are nicio datorie si pe langa asta are in banca 40.000 de euro si un miliard de lei vechi, o casa in Arad si trei masini: BMW seria 1 din 2005, Peugeot 407 din 2007 si un Toyota Aigo, an de fabricație 2009.
Seria afacerilor cu dedicaţie de pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara nu au ocolit nici hala cargo,care a ajuns să fie administrată, desigur, de o firmă cu conexiuni portocalii, dar care nu are autorizările legale necesare. În decembrie anul trecut, toate firmele de curierat şi marfă care operează în hala cargo au fost convocate la o şedinţă în care au aflat, printre altele, că se va schimba firma care administrează hala cargo. S-a promis că doritorii vor fi anunţaţi de data când se va organiza licitaţia. Pentru a pune presiune pe fosta firmă care administra hala cargo căreia urma să-i expire contractul, administraţia aeroportului condusă de pedelistul Cornel Sămărtineanu, partenerul de afaceri al deputatului PD-L Alin Popoviciu şi al fiicei preşedintelului Consiliului Judeţean Timiş, portocaliul Constantin Ostaficiuc, a cerut o chirie de zece ori mai mare. Nelu Dică, “Nini” după cum se prezintă la telefon, susţine că “operaţiunile de handling sunt realizate de o altă firmă autorizată WMT. Avem aviz de la Direcţia de Securitate Aeroportuară din minister. Nu este adevărat că au crescut preţurile. Într-adevăr, iniţial, au fost nişte creşteri, dar acum sunt aceleaşi preţuri. Nu au crescut nici măcar cu un cent. Întrebat cum de a ştiut să-şi înfiinţeze firma fix înainte de licitaţie, Dică a susţinut că “eu am legături mai vechi cu aeroportul pentru că am lucrat în această zonă. Din câte ştiu eu au mai fost şi alţii la licitaţie, dar nu ştiu cine”. Minciuna cu avizarea de către Ministerul Transporturilor a fost demontată chia de Ioan Arba, directorul Direcţiei Securitate şi Infrastructură Transporturi Aeriene din Ministerul Transporturilor care a declarat pentru PRESSALERT.ro că “nu există nici un aviz de securitate emis de către noi pentru Air Cargo Logistic ca agent abilitat cargo. La Timişoara sunt doar două firme care au acest aviz”.
poate ar trebui verificata si ligia dica, sora lui nini dica, cum a ajuns angajata aeroportului…
Hotiiiii. Oare DNA chiar doarme si nu face nimic. O gasca de hoti care fura ziua in amiaza mare si ne cred prosti pe toti, care jefuiesc din banul public si care au din ce in ce mai mare tupeu. Nu mai au rusine si frica de nimic atata timp cat institutiile nu fac nimic. Parchetul si politia , Dna, si toti DORM. Oamenii sufera, nu au ce manca si alti fac bani furand din bani publici fara rusine si fara mila. Pacat de revolutia din 1989! Politicieni Bojin, Sarbu ,Grindeanu,Vela,Frunzaverde si alti va faceti de rusine cu aceste specimene care ne fura pe fata si voi sinteti complici daca acceptati asta.
Bravo, baieti! Vocea Timisului are voce, ca in rest sobolanii astia din presa tot tac si se fac ca nu le scrie pixul. Mai un contract de publicitate, mai o atentie de la nea Idolu, mai o cartela gratis la parcare si mai una la prieteni si inca una la amanta…si tot asa. Dam si detalii, si ce srcie pe pungile alea de hartie, elegante , in care zace ba cate un telefon lbil si un plic cu ceva, ba o sticla de whiskey si un plic, in functie de ziarist. Tare, fratilor! Bine ca s-a trerminat cu dezvalurile istorice. bravo ca scrieti ce furaciuni fac soarecii astia (Idolu Etilicus si cu Freddy Mana Lunga) acuma. Aproape ca reusiti sa scrieti cum decalizeaza astia aeroportul in timp real. La puscarie, Idole, ca si asa data trecuta cand te-au cautat procurorii la poarta si au nimerit la vecinul Chebutiu, te-a prins mascatul ala in gradina din spatele casei. Doar nu voiai s fugi peste gradini, la 5 dimineata? Etsi tu campion si vanator, dar nici chiar asa! Felicitari pentru articol, domnu Constantin.