„Am prezentat în faţa celor două comisii Master Planul în forma semifinală, variantă la care dânşii au avut unele observaţii şi corecturi pertinente, care pot fi făcute fără să modifice fundamental ceva”, a precizat Ioan Rus.
După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.878 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire de sine stătătoare sau parte a proiectelor de autostradă sau drumuri expres, la care se adaugă centura Bucureştiului la profil de autostradă. Investiţia în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate investiţie în autostrăzi.
În ceea ce privește investițiile în sectorul rutier ce urmează să fie făcute la nivelul județului Timiș, în noul Master Plan figurează și Centura de Sud a Timișoarei. Aceasta a fost inclusă după ”retestare” și va avea o lungime de 20 de kilometri. Costurile șoselei care va devia o bună parte a traficului greu din oraș în afara urbei, se ridică la circa 124 de milioane de euro la care se adaugă TVA, conform documentului făcut public de Ministrul Transporturilor.
Un alt proiect important pentru județul Timiș se referă la modificarea statutului de autostradă a șoselei de mare viteză ce va lega Lugojul de Craiova, denumită inițial A6. Drumul va fi construit însă va avea statut de drum expres. Șoseaua va avea 246 de kilometri și ar urma să coste aproape 2 miliarde de euro, fără TVA.
Ministerul Transporturilor pare să fi uitat de o altă șosea pe care s-ar putea circula cu mare viteză, spre Serbia de această dată și anunțată cu mare tam-tam acum câteva luni. Aceasta pornea de la Timișoara și ducea până la Moravița, acolo unde urma să se întâlnească cu autostrada care va fi construită de la Belgrad până la granița cu România. Autostrada Timișoara – Belgrad a fost transformată de Ministerul Transporturilor în ”Drum Euro Trans”, ceea ce va însemna nici mai mult nici mai puțin decât reabilitarea actualei ”relații” Timișoara – Moravița, adică reabilitarea Drumului European 70 și nimic mai mult. Reabilitarea acestui drum a fost estimat la circa 29,5 milioane de euro, tot fără TVA.