„Pentru timişoreni Piaţa Unirii reprezintă un spaţiu important şi considerăm că acesta e printre ultimele ce ar trebui sacrificate (chiar şi temporar) unor nevoi utilitare” îşi încep cei de la Liga Bănăţană motivaţia.
„Dacă această măsură se impune a fi luată, presupunem că la bază se află argumente solide ce pot demonstra (raţional) că aceasta este singura variantă dintre toate cele avute în vedere. Neavând cunoştiinţă despre asemenea demersuri trebuie să ne exprimăm îndoiala faţă de corectitudinea acestei măsuri. Dacă prezumţiile noastre se dovedesc a fi corecte şi măsura reprezintă doar incapacitate organizatorică, protestăm faţă de această atitudine.
Considerăm propunerea deschiderii pieţei pentru necesităţi rutiere ca fiind o soluţie ad-hoc în lipsa oricăror alte variante (alternative). Dacă acestea există, considerăm că ar trebui prezentate cetăţenilor şi justificată alegera făcută în termeni raţionali (cifre, termnene, comparaţii). Specificăm că simple consideraţii subiective/personale nu pot contrabalansa lipsa deciziilor raţionale ce ar trebui să caracterizeze măsurile administraţiei.
Dacă specialiştii ce au ales această variantă au avut în vedere (ca ipoteză) posibilitatea de a asigura circulaţie şi parcare temporară pe strada Mărăşeşti (de exemplu). Considerând această variantă, întrebăm dacă s-a cântărit că este de preferat a se utiliza/sacrifica Piaţa Unirii.
Pentru a demonstra că lucrările din cadrul proiectului de reabilitare a centrului istoric se desfăşoară într-un cadru coordonat, că există preocupare pentru anticiparea unor fenomene cu scopul pregătirii în vederea identificării soluţiilor cele mai potrivite, solicităm a se prezenta publicului strategia ce stă la baza deciziilor.
Până acum nu avem indicii certe (din practică) care să ne dea încredere că durata lucrărilor va fi cea anunţată/preconizată. Pentru a contracara această impresie considerăm necesar a se prezenta agenda lucrărilor (chiar dacă aceasta poate suferi modificări datorită unor situaţii neprevăzute). Aceasta ar permite şi celor direct influenţaţi să-şi organizeze/adapteze activitatea astfel încât să poată reduce din eventualele pierderi. Legat strict de subiectul accesului autovehiculelor şi parcarea acestora în Piaţa Unirii solicităm autorităţilor a specifica perioada (perioadele) pentru care este prevăzută această măsură.
În lipsa prezentării (documentate, profesionale) unui astfel de cadru, care să ne dea motive de încredere privind gestionarea conştientă/responsabilă a situaţiei, considerăm că asistăm doar la un spectacol de dezorganizare în faţa căruia se impune să protestăm.
Liga Bănăţeană” se arată în materialul postat pe site-ul www.ligabanateana.ro.
Deşi Nicolae Robu a anunţat că această măsura va fi una provizorie, cea mai mare parte a timişorenilor, dar mai ales a presei din Capitala Banatului, a interpretat-o ca pe una definitivă, după reacţiile vehemente a acestora. Adevărul este, ca întotdeauna, undeva la mijloc, întrucât zona, actualmente rutieră, va deveni strict pietonala rezultâtnd faptul că un număr mare de maşini nu vor mai avea loc de parcare.
În situaţia dată vine şi o întrebare. Dacă tot se va „face şi desface” Piaţa Unirii în întregime, de ce nu se crează o parcare subterană chiar sub această piaţă, o parcare care ar putea adăuga câteva sute de locuri destinate maşinilor riveranilor şi nu numai…?
Foto:eyeinthesky.ro