Ora de iarnă va fi adoptată de România în această noapte, când ora 04:00 devine ora 03:00. Trecerea la ora europei orientale va afecta pe lângă populaţie şi transportul din ţara noastră, atât pe cale terestră cât şo aeriană. Vezi mai jos când a fost introdusă ora de vară în ţara noastră.
Cea mai lungă zi a acestui an începe la miezul nopţii, astfel duminică 28 octombrie 2012, de la ora 00:00 şi până la ora 24:00 vor trece nu mai puţin de 25 de ore! Cum e posibil? Simplu. România trece la „ora de iarnă”, astfel , ora 04:00 devine ora 03:00. Ca urmare a acestei schimbări vom putea dormi mai mult, însă metabolismul uman va avea de suferit până la adaptarea la noul fus orar.
Între cei „afectaţi” de schimbarea orei sunt şi cei care vor fi nevoiţi să călătorească, CFR Călători anunţând deja că 82 de trenuri, din care: 40 InterRegio, 40 Regio şi 2 InterCity vor fi afectate de schimbarea orei. Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora oficială de vară până în noaptea de 27/28 octombrie ora 04:00, care devine ora 03:00. În noaptea de 27/28 octombrie 2012, când ora 04:00 devine ora 03:00, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după ora 04:00 vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale, informează CFR Călători.
Schimbarea orei se face de două ori pe an, procedeul fiind reglementat de o directivă europeană aprobată în urmă cu 11 ani, care prevede că modificările orei să se facă ultima duminică din martie şi în ultima duminică din octombrie.
Conform Observatorului Astronomic, în ţara noastră, ora de vară a fost introdusă pentru prima dată în 1932 (între 22 mai şi 2 octombrie). Din 1933, timp de şapte ani, când s-a renunţat la acest obicei, ora de vară era introdusă în prima duminică din aprilie, până în prima duminică a lui octombrie. Din 1997, trecerea la ora de vară se face începând cu ultima duminică din martie, până în ultima duminică din octombrie.