Aeroportul Internaţional Timişoara montează un sistem PERFORMANT pentru condiţii de vizibilitate redusă

- Advertisement -
În perioada 2013-2014, la aeroportul timișorean s-au efectuat o serie de lucrări care au constat în proiectarea şi instalarea sistemelor de balizaj luminos şi nagivaţie aeriană, iar acum, în urma elaborării “Procedurii de apropiere instrumentală de aerodrom”, noul sistemul care va fi extrem de folositor piloților de la manșele avioanelor va fi operaţional începând cu data de 5 februarie 2015.

Odată cu intrarea în vigoare a acestui sistem, la AIT, aeronavele vor putea ateriza dacă condiţiile meteo asigură o vizibilitate de numai 200 m pe direcţia principală de aterizare – dinspre Est (categoria IIIA) şi de minim 350 de metri pe direcţia secundară de aterizare – dinspre Vest (categoria a II-a), fiind singura pistă din ţară dotată la acest nivel pe ambele direcţii pentru proceduri de aterizare în condiţii de vizibilitate redusă.

Astfel, va creşte categoria de operare a aeroportului şi va fi redusă distanţa minimă de operare pe direcţia de aterizare principală – dinspre EST, Aeroportul va avea Categoria III A (de la Categoria a II-a cum este în prezent):

Directia EST                                  in prezent CAT II               din 5.02.2015 CAT IIIA
Plafonul norilor                                    peste 30m                                sub 30m
Vizibilitatea in lungul pistei                    350m                                        200m

În acelaşi timp, pe direcţia de aterizare secundară – dinspre VEST, au fost finalizate investiţiile în sistemele tehnice de balizaj precum şi elaborarea şi publicarea hărţilor de apropiere instrumentală, astfel încât, tot din 5 februarie 2015, şi pe această direcţie va creşte categoria de operare:

Directia VEST                                în prezent CAT I                    din 5.02.2015 CAT II
Plafonul norilor                                       60m                                             30m
Vizibilitatea in lungul pistei                    550m                                           350m

Avantajul major al aeroportului Timişoara (dotarea pistei la ambele capete cu echipamente de radionavigaţie şi de balizaj luminos) este că permite aterizarea din orice direcţie, în condiţii de vizibilitate redusă, astfel încât pentru companiile aeriene înseamnă timp de zbor mai redus şi reducerea consumului de combustibil. Această facilitate oferită companiilor aeriene de către Aeroportul Timişoara va reduce considerabil riscul întârzierilor sau anulării curselor, iar pasagerii vor putea călători conform programului de zbor.

Administraţia Aeroportului are o preocupare permanentă de a creşte siguranţa operaţiunilor aeriene, să ofere facilităţi suplimentare companiilor aeriene şi implicit, pasagerilor și susține că aceste dotări tehnice ale aeroportului trebuie corelate cu dotările tehnice ale aeronavelor precum şi cu nivelul de calificare al piloţilor, toate aceste condiţii fiind obligatorii pentru aterizarea şi decolarea în condiţii de vizibilitate redusă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

Cursa aeriana Timișoara – București, cea mai frecventată rută din România, în 2019

Bilantul traficului aerian de pasageri în transport intern, pe...

Aeroportul din Timisoara, in top! Zborul spre Bucuresti, cea mai frecventata cursa interna

Bilanțul traficului aerian de pasageri în transport intern, desfășurat...

A mai ramas o luna pana la Timisoara Air Show 2019

Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” Timișoara va găzdui cel mai...

Final de sezon estival la Aeroportul Timişoara. Ce noi destinaţii se introduc din toamnă

Aeroportul Internaţional Timişoara anunţă închiderea oficială a sezonului estival,...