Pentru constructorul Audi, propulsia electrică reprezintă o plăcere, nu un compromis. Marca germană intenționează să demonstreze acest lucru cu ajutorul conceptului Audi e-tron quattro la Salonul Auto International (IAA) 2015 din Frankfurt, eveniment auto care stă să înceapă.
SUV-ul sportiv oferă o perspectivă asupra primei serii de vehicule electrice a mărcii. Conceptul Audi e-tron quattro este proiectat de la zero pentru a fi un vehicul electric, demonstrând pionieratul în acest segment încă de la prima vedere. Vehiculul urmează conceptul Audi ”Aerostethics”, combinând măsuri tehnice pentru reducerea rezistenței aerodinamice cu soluții creative de design. Elemente aerodinamice mobile situate în față, laterale și spate îmbunătățesc curgerea aerului în jurul vehiculului. Șasiul optimizat din punct de vedere aerodinamic este complet închis. Cu o valoare cd de 0,25, vehiculul stabilește un record în segmentul SUV. Acest lucru contribuie în mod considerabil la autonomia de peste 500 kilometri a vehiculului.
Studiul se bazează pe cea de-a doua generație a platformei modulare longitudinale, iar lungimea acestuia se situează între cele ale modelelor Audi Q5 și Q7. Caroseria tipică unui SUV și cabina plată, similară unui coupe oferă conceptului Audi e-tron quattro un aspect deosebit de dinamic.
Bateria generoasă cu tehnologie litiu-ion este amplasată între cele două punți, sub compartimentul pasagerilor. Această poziționare asigură un centru de greutate scăzut și o distribuție echilibrată a sarcinii pe punți. Acest lucru oferă dinamică și siguranță la condus mai bune decât ale oricărui alt vehicul din segment.
Pentru sistemul de propulsie, Audi utilizează experiența acumulată cu vehiculul sport electric Audi R8 e-tron. Trei motoare electrice -unul amplasat pe puntea față și două pe puntea spate- propulsează conceptul Audi e-tron quattro – un quattro electrificat, eficient și dinamic deopotrivă.