CNADNR a anunțat că a lansat licitația pentru atribuirea contractului „Proiectarea şi Construcţia Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Sector 3A: Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti, km 0+000 – km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 – km 25+500”, a cărui valoare estimată se cifrează la ”687.513.425 fără TVA”, conform unui comunicat de presă, fiind vorba, cel mai probabil despre ”lei” (RON).
Contractul va avea o durată de implementare de 66 luni din care 6 luni perioada de proiectare, 12 luni perioada de execuţie, asta deși este vorba despre mai puțin de 17 kilometri de autostradă şi, ATENȚIE, 48 de luni perioada de garanţie a lucrărilor, ceea ce înseamnă că, chiar dacă acest termen a mai crescut (de la 2 ani la unele contracte) tot mai este mult și bine până să ajungem la o garanție ”normală” în afara granițelor țării noastre, care este de circa 10 ani (în unele cazuri chiar mult mai mult).
Proiectul va fi finanţat din Bugetul de Stat al României, având în vedere ”Strategia de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi România 100”, prezentată de Guvernul României în luna decembrie 2013.
Tronsonul de autostradă 3A2, în lungime de 16,8 km se desfăşoară pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj.
Traseul autostrăzii porneşte de la Nodul Nădăşelu, km 8+700 şi traversează la km 9+213 drumul judeţean DJ 108C, calea ferată Cluj – Oradea şi pârăul Nădaşu printr-un viaduct cu lungimea de 729 m. În continuare traseul se desfăşoară pe Dealul Ascuţit şi evită proprietatea cimitirului localităţii de la km 10+800.
Localitatea Şardu este traversată la km 14+609 printr-un viaduct cu lungimea de 324 m, viaduct care traversează drumul comunal DC 143 şi pârăul Şardu. În continuare traseul autostrăzii se desfăşoară paralel cu drumul naţional DN 1F, ocolind localitatea Sânpaul pe la vest de aceasta, traversând o serie de drumuri de exploatare.
Traseul ocoleşte pe la est localitatea Mihăieşti, traversând Valea Trifii, Valea Berindului şi drumul naţional DN 1F la km 21+300 cu un pasaj de 203,50 m lungime. În continuare, printr-o modificare locală a axului pe tronsonul km 22+400 – km24+400 se evită botul de deal de la km 23+200 cu o coborâre a liniei roşii cu cca. 3-4 m, se obţine scurtarea viaductelor de la km 22+600 şi km 23+800 de la 400 m la 120 m, respectiv de la 520 m la 120 m.