România are o rețea de șosele de mare viteză de proastă calitate. Ca și cum asta nu e suficient, în țara noastră autostrăzile nu prea creează o ”rețea” în adevăratul sens al cuvântului, deoarece mare parte dintre loturile deschise traficului rutier sunt extrem de scurte, cu mici excepții.
„Săptămâna trecută am fost pe şantiere şi vă pot spune, cu certitudinea săptămânii trecute şi văzând la faţa locului situaţia reală, că Nădlac – Arad va fi în totalitate gata în 2015, Timişoara – Lugoj lotul al doilea în totalitate gata în 2015, deşi contractual trebuie să se termine în 2016. Surpriza a venit de la un constructor de pe Lugoj – Deva lotul 2, care va finaliza în acest an 17 kilometri”, a explicat Narcis Neaga, şeful CNADNR.
În aceste condiţii, în acest an vor fi deschişi circulaţiei aproximativ 80-90 de kilometri de autostradă, a adăugat şeful CNADNR, asta în timp ce ”visătorul” ministru al Transporturilor, Ioan Rus, estima la jumătatea lunii ianuarie că țara noastră va avea 250 de kilometri noi de autostradă în perioada 2015 – 2016.