Lotul I al autostrăzii Nădlac-Arad, care are o lungime de 22 de kilometri, va fi deschis traficului până la sfârşitul acestui an, mai devreme decât termenul asumat de constructor prin contract, care era 21 ianuarie. „Conform datelor de până acum şi ale angajamentelor constructorului, tronsonul de autostradă va fi gata în luna decembrie”, au declarat, pentru economica.net, surse din conducerea Ministerului Transporturilor.
Lucrările la cei 22,2 km de autostradă, dintre Nădlac şi Pecica, sunt executate de un consorțiu format din companiile Astaldi și Max Boegl România, care au preluat în 2013 autostrada de la firma Romstrade, lucrările fiind executate atunci în proporţie de 27%, mai scrie sursa amintită.
Sectorul de drum menționat mai sus este cel mai vestic lot al autostrăzii A1, șoseaua de mare viteză care va România de autostrada de pe vechiul coridor IV (Nădlac-Arad-Timişoara-Lugoj-Deva-Sibiu) de autostrăzile din Ungaria şi, mai departe, de Vestul Europei.
Din păcate, punerea în folosință a acestei porțiuni de autostradă nu ajută pe nimeni, întrucât timișorenii care vor să ”evadeze” la Budapesta, Viena sau Munchen, exclusiv pe autostradă, trebuie să mai aștepte. Lotul 2 al autostrăzii dintre Nădlac și Arad, mai precis dintre Pecica și șoseaua de centură a orașului de pe Mureș nu este finalizat. Nici de partea maghiară lucrurile nu sunt tocmai ”roz”. Șoseaua de mare viteză care vine de la Mako la Nădlac nu este nici ea finalizată de constructorii din Ungaria, urmând ca, cel mai probabil, și acest sector de autostradă să fie finalizat în 2015.