Monica Soare a ocupat poziția de HR Manager în companii precum Ursus și Merck Sharp&Dohme, unde a condus strategii de managementul schimbării, având o abordare de marketing asupra recrutării. Monica activează de peste 10 ani în domeniul HR&management, iar din 2011 este CEO la Artwin Consulting, companie de consultanță în resurse umane.
Care sunt elementele care caracterizează generația Y?
Lucrez și interactionez zilnic cu Generația Y și cred că definitoriu pentru aceștia este comunicarea, provocarea și multitasking-ul. Generatia Y își dorește provocări intelectuale, are nevoie de succes și cel mai important, vor ca rolul lor să fie important. Generația Y a socializat într-un mediu digital, ceea ce din punct de vedere tehnic, fiind conectați în permanență la informație. Multitaskingul le-a devenit un obicei la locul de muncă. La urma urmei, generației Y i s-a spus că poate să facă orice, iar aceștia acționează ca atare.
Cum se raportează generația Y la locul de muncă?
La locul de muncă, Generația Y, tinde să favorizeze un stil de management incluziv și așteaptă feedback constant asupra performanțelor. Cu o atitudine mult mai pozitivă față de muncă decât generația X, această generație tinde să fie mai puțin satisfăcută de idea de a avea un job și mai puțin loială față de angajator. Cred că cel mai important aspect pentru generația Y este climatul în care lucrează, un mediu flexibil și relaxat, spații creative și open-space-urile mari le aduc satisfacție.
Care sunt principalele metode prin care generația Y poate să fie menținută în cadrul unei companii?
Există mai multe metode de retenție a generației Y, pe care de abia aștept să le analizăm pe larg la HR Summit. Câteva dintre ele pornesc de la însăși cultura organizațională, care trebuie să fie una deschisă și colaborativă. Membrilor generației Y trebuie să le oferim feedback constrant de dezvoltare și nu în ultimul rând să le oferim oportunități de învățare continuă.
Care sunt diferențele între generația Y și cea Z?
Cu toate că în literatura actuală putem vedea cum aceste 2 generații sunt analizate împreună, nu ar trebui să facem această greșeală, pentru că nu sunt la fel. Într-adevar aceștia împărtășesc multe caracteristici comune, pentru că în fond, ambele au crescut în era digitală. Însă, în comparație cu generația Y, aceștia au crescut în plină recesiune economică, moment în care au văzut cum părinții lor își pierdeau locurile de muncă. Aceste evenimente, la nivel global, face din generația Z, una mult mai orientată către aspectele financiare ale unui rol.
Ce strategii ar trebui să folosească managerii pentru a putea gestiona și pentru a fi pregătiți pentru generația Z?
Așa cum s-au pregătit companiile pentru intrarea în scenă a generației Y, trebuie să se pregătească pentru generația Z. La fel ca și în cazul generației Y, veți avea de-a face cu minți inovative și cu persoane foarte competente. Atenția noastră, a tuturor trebuie să se îndrepte către întelegerea nevoilor acestei generații si mai ales personalitatea lor. Business-urile nu pot aștepta să aplice aceleași strategii de recrutare sau management ca și în cazul celorlaltor generații. Astfel, cuvântul cheie va fi adaptabilitate.
În cadrul HR Summit veți vorbi și despre tendințele în HR în 2030. Care vor fi principalele? Cum credeți că se va face HR în următorii 15 ani?
Una dintre tendințele pe care le văd este digitalizarea intensă care crește numărul echipelor virtuale. Aceste echipe sunt separate de timp, cultură și atribute lingvistice însă foarte ușor de format. De asemenea, schimbările demografice datorate îmbătrânirii populației vor fi o provocare pe piața forței de muncă. Însă pentru a afla ultimele studii, inovații și descoperiri cu privire la cum vom face HR, vă invit să ne cunoaștem la HR Summit.
Conferința de resurse umane HR Summit se va desfășura pe 23-24 aprilie, în Timișoara, printre speakerii invitați numărându-se și: Ioana Toma (Urgent Cargus), Roxana Dobrescu (AVON), Lucian Ivan (Bergenbier), Alina Radulescu (Scandia), Andreea Suciu (Noerr).