Conform celor de la BBC, lucrările de ajustare a peroanelor din gările regionale au început, iar costurile au ajuns deja la 50 de milioane de euro și vor continua să crească. Asta pentru că au mai rămas de amenajat încă circa 1.000 de peroane.
Se pare că de vină pentru cele întâmplate este operatorul de transport feroviar RFF, responsabil cu transmiterea dimensiunilor garniturilor de tren către SNCF. Mai exact, au fost măsurate doar peroanele construite în urmă cu mai puţin de 30 de ani, nu şi cele realizate acum peste 50 de ani, când lăţimea garniturilor era mai mică, scrie Digi24.ro.
„Aşa se întâmplă când separi operatorul de transport feroviar de compania de căi ferate”, a declarat ministrul Transporturilor din Franţa, Frederic Cuvillier.
Acelaşi lucru s-a întâmplt şi în ţara noastră, la Bucureşti, unde noile garnituri de metrou, cumpărate din Spania cu aproape 100 de milioane de euro, nu pot fi puse deocamdată pe şine pentru că sunt prea late pentru peroanele noastre. Singura soluţie găsită de repezentanţii Metrorex este să taie marginile peroanelor.