Zona istorică a Capitalei Banatului „face parte din patrimoniul comunităţii noastre şi avem datoria de a menţine în bună stare această moştenire. Avem acum oportunitatea unei finanţări europene şi începem lucrările de reabilitare în patru pieţe: Piaţa Unirii, Piaţa Libertăţii, Piaţa Sfântul Gheorghe, Piaţa Gen. Traian Doda (fostă Ţarcului) şi zece străzi: Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri-pe tronsonul dintre Piaţa Unirii şi Piaţa Libertăţii, Lucian Blaga-pe tronsonul dintre Piaţa Libertăţii şi Piaţa Huniade, Florimund Mercy, Francesco Griselini, Strada Fără Nume, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu şi Enrico Caruso” se arată într-un comunicat emis de Primăria Timişoara în cursul zilei de joi.
Pentru „buna desfăşurare a lucrărilor”, la nivelul instituţiei amintite s-au luat o serie de măsuri referitoare la traficul rutier, şi anume:
– închiderea totală a circulaţiei rutiere pe sensurile de la Gheorghe Lazăr spre Modex şi Piaţa Mărăşti spre Modex;
– nu se va circula în zona Pieţei Sfântul Gheorghe, pe străzile Enrico Caruso, gen. Praporgescu, Strada fără nume, pe strada Mercy de la 9 Mai la Savoya.
– va fi închis total traficul rutier în zona Pieţei Libertăţii, pe strada Vasile Alecsandri (de la strada 9 Mai la strada Dimitrie Cantemir), pe strada V. V. de la Marina de la strada Alba Iulia la Lucian Blaga, pe strada E. Ungureanu de la V. V. de la Marina la strada 9 Mai.
Tot în acest scop, autorităşile locale au decis că sunt necesare şi anumite modificări de sens unic, după cum urmează:
– pe strada D. Cantemir sensul actual se va inversa pe direcţia Telbisz spre L. Blaga;
– străzi cu restricţii de circulaţie: străzi cu acces doar pentru riverani: V. Alecsandri de la Savoya la 9 Mai, V. V. de la Marina pe tronsonul Sf. Ioan – Piaţa Libertăţii, strada L. Blaga pe direcţia J. Bolyai – D.Cantemir, cu menţiunea că pe cele două străzi se menţine sensul de mers, Savoya între V. Alecsandru – Mercy.
– pe strada Lucian Blaga pe tronsonul I.C. Brătianu – J Bolyai şi pe V. Alecsandri pe tronsonul Savoya – Piaţa Mărăşti este dublu sens pentru toate autovehiculele.
„Atenţionăm şoferii că nu se va mai putea face traversarea de la nord la sud a oraşului prin zona Cetate şi vor trebui să aibă în vedere faptul că va fi permisă circulaţia vehiculelor autorizate pentru lucrări, cele care intră şi ies din şantier. La finalizarea lucrărilor, ca în oraşele istorice europene, străzile din zona Cetate vor deveni pietonale” anunţă primarul Timişoarei, Nicolae Robu, care face şi unele precizări referitoare la locurile de parcare de care pot beneficia cei afectaţi de această situaţie.
„Recomandăm şoferilor să folosească parcările municipalităţii: Piaţa 700, cea din spatele magazinului Bega, Hotel Central, Piatra Craiului, cea care aparţine Consiliului Judeţean Timiş de lângă Materna, precum şi parcările private din zona centrală” a adăugat Robu.
Aşadar, nu e suficient de „gâtuit” traficul din oraş datorită şantierului din Zona Michelangelo – care e departe de a fi gata, chiar şi numai pentru reluarea traficului auto -, acum iată că un alt şantier, la fel de impresionant ca dimeniuni, va transforma Timişoara într-un oraş în care, cel mai probabil, oamenii vor prefera deplasarea cu mijloacele de transport în comun, mai puţin tramvaiele deoarece acestea sunt bombe pe roţi, la ora actuală, iar troleibuzele şi autobuzele sunt pline de boschetari şi oameni ai străzii care emană „parfumuri” dintre cele mai selecte, sau vor prefera să se deplaseze pe jos ori cu bicileta (dacă mai au pe unde)… Sau vor sta acasă!