Moş Crăciun a venit mai repede pentru „Carrefour România” SA (J40/7766/2007, CUI 11588780), mai exact pe data de 23 decembrie 2013, bătrânelul cu barbă albă fiind deghizat în judecător al Tribunalului Bucureşti. Acesta a apreciat cu maximă obiectivitate activitatea desfăşurată de lanţul de magazine şi a răsplătit-o cu… deschiderea procedurii de insolvenţă, anunţă antitepari.ro.
Pentru ca darul să fie pe măsura comportamentului „Carrefour”, sentinţa pronunţată de Tribunalul Bucureşti în Dosarul 21867/3/2013 precizează: „decade debitoarea din dreptul de a formula un plan de reorganizare a activităţii în condiţiile art. 94 din lege. Ordonă ridicarea dreptului de administrare al debitoarei şi dispune încetarea mandatului administratorilor statutari ai debitoarei”, scrie aceeaşi sursă.
Cum s-a ajuns aici? Tupeul francezilor, la noi acasă, pe banii noştrii
Încurajaţi de legislaţia autohtonă „antiromânească”, francezii de la „Carrefour” tratează furnizorii din România aşa cum îi (mal)tratau pe negrii din teritoriile pe care le-au exploatat vreme de secole (şi angajaţii sunt trataţi tot cam aşa). Desigur, cu sprijinul directoraşilor români dispuşi la orice pentru o slujbă la o aşa-zisă multinaţională.
Unul dintre „negrii” nu a mai suportat umilinţa şi a apelat la Justiţie pentru a i se face dreptate. Mai exact, Carrefour a scos de pe rafturi, abuziv, scutecele pentru copii furnizate de „GSL Logistic” SRL (J40/9777/2003, CUI 15601548), pentru a face loc produselor similare din Franţa.
„Ne-au scos brutal din «Carrefour», după nouă ani de existenţă a acestuia în România. Nu au respectat termenii contractuali şi au avut un comportament abuziv. De trei ani au tot încercat să ne scoată afară şi acum au rezolvat problema trimiţând un email. După ce decizia lor a fost deja luată, iar condiţiile ne-au fost impuse, acum încearcă să inventeze tot felul de argumente. Am fost în toţi aceşti ani lângă «Carrefour», dar nu a mai contat în faţa intenţiei lor de a aduce produse similare din Franţa”, au precizat surse din cadrul firmei „GSL Logistic”, la sfârşitul lunii august 2013, pentru antitepari.ro.
Afectat de decizia Carrefour şi afectat financiar de comportamentul abuziv al lanţului de magazine cu acţionariat francez (cu o pagubă de circa 800.000 de lei), furnizorul român a depus cerere de deschidere a insolvenţei. După trei amânări, „recompensa” meritată a venit pentru „Carrefour România” – deschiderea insolvenţei.
Până la prima adunare a creditorilor, instanţa a desemnat provizoriu ca administrator judiciar pe RODICOM IPURL şi EXPERT INSOLVENŢĂ SPRL, cu o retribuţie lunară de 2.000 lei (exclusiv TVA) pentru fiecare.
În cadrul procedurii, au fost stabilite următoarele termene:
– termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor – 23.02.2014;
– termenul de verificare a creanţelor, de întocmire, afişare şi comunicare a tabelului preliminar – 23.03.2014;
– termenul de definitivare a tabelului creanţelor – 23.04.2014;
– termenul pentru soluţionarea contestaţiilor la tabelul preliminar – 13.04.2014.
Sentinţa Tribunalului Bucureşti poate fi atacată cu apel în termen de 30 de zile de la comunicare, iar conform portalului instanţelor de judecată, apelul ar fi fost deja depus, pe data de 27 decembrie 2013.
Într-un comunicat remis ulterior „venirii lui Moş Crăciun”, societatea „Carrefour România” atacă Justiţia din România, afirmând cu tupeul deja cunoscut că „această hotărâre este netemeinică”, scrie antitepari.ro (a se citi Antiţepari).
Foto:capital.ro