Pe documente oficiale și nu pe povești, astăzi, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT), entitate condusă de Ioan Goia, are pe statul de plată fix 33 de salariați. Jumătate din angajați sunt afiliați la codul numeric personal al directorului instituției publice, în sensul că, direct sau indirect, sunt neamuri.
Cealaltă parte sunt foști angajați ai Societății de Transport Public Timișoara, transferați pe persoană fizică de la fosta regie a municipalității, condusă tot de Ioan Goia, direct la SMTT, în momentul în care managerul a fost pus pe liber de către fostul primar al Timișoarei, Nicolae Robu.
Și ca totul să fie clar, o bună parte din ”armata” lui Ioan Goia de la STPT, adunată acum pe statele de plată ale SMTT, este și ea înrudită, sub o formă sau alta, așa cum rezultă din aceleași înscrisuri oficiale. Așadar, indiferent cum o pui, astăzi, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara nu este altceva decât o mare familie care gravitează în jurul managerului Goia și care-i execută toate poftele și dorințele în ceea ce înseamnă transportul public. Fără să crâcnească!
Adevărul e că nici nu ar avea cum să fie altfel la SMTT, atâta timp cât din probe evidente rezultă, clar ca lumina zilei, că din cei 33 de angajați ai societății aproape toți sunt șefi, șefuleți sau șefuți. Avem așadar trei directori: unul general, în persoana lui Ioan Goia, unul tehnic, pe numele lui Marcel Nicola (fost STPT) și unul economic, ocupat de Alexandra Simuț (STPT). La cei trei manageri, se mai adaugă tot atâția șefi de servicii. Lovitura de grație, așa cum rezultă din organigrama lui Goia, e abia la rubrica ”șef compartiment” unde, fără nicio glumă, avem fix 16 mini-manageri de celulă. Mulți dintre ei nu au nici măcar vreun subordonat, iar alții au maxim două persoane în subordine!
Toți cu sporuri de conducere, toți plătiți din bani publici și toți născuți ca să conducă și să execute ordinele directorului general al SMTT, Ioan Goia! Calculați dumneavoastră, acum, din totalul de 33 de angajați ai societății de transport public metropolitan câți sunt macro sau mini manageri și câți sunt executanți. Și apropo de funcțiile de execuție, într-o entitate de transport călători și școlari, așa cum e SMTT, avem un statistician, un inginer chimist, unul de sisteme și unul electronist. În condițiile în care, SMTT lucrează cu baza materială și angajații STPT, grație unor contracte economice și de prestări de servicii pentru tot ceea ce înseamnă transport metropolitan!
Așadar, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara nu e altceva decât un intermediar de servicii publice. Altfel spus, o firmă căpușă în care trei sferturi dintre angajați sunt șefi, șefuți sau șefuleți. Unde mai pui că jumătate din totalul salariaților sunt rude ale directorului general Ioan Goia iar cealaltă parte sunt toți piloșii lui Goia pe care i-a transferat de la STPT și care, culmea, și aceștia între ei, sunt neamuri, cunoștințe și relații! Nimic altceva decât o familie bugetofagă care, în funcție de toanele și interesele directorului general, face regulile în transportul public bănățean!
Istoric viu
Societate Metropolitană de Transport Public a fost înființată prin 2008, în vremea primarului Gheorghe Ciuhandu, dar a devenit funcțională abia în 2019, în epoca lui Nicolae Robu care, în urma unei reevaluări personale, l-a numit pe Ioan Goia în funcția de director general al entității. Deși, cu nici doi ani înainte, același primar al Timișoarei îl schimbase pe Goia de la conducerea Societății de Transport Public Timișoara, acuzându-l de ”rezultate execrabile” în fruntea fostei regii din subordinea municipalității. Calificativele au fost fix următoarele: indolent, incapabil și foarte slab manager! Toate cu subiect și predicat, toate din gura lui Nicolae Robu!
Și, dintr-o dată, Ioan Goia a devenit frecventabil. Semn că meritocrația promovată și (a)clamată de Nicolae Robu, cel puțin în cazul ”indolentului și incapabilului” Goia, nu a fost altceva decât o poveste de adormit copiii. Ajuns din nou șef, grație reevaluării intempestive a primarului Nicolae Robu, Ioan Goia a trecut la treabă. A rupt Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), în două. A ieșit la cumpărături și a plătit pentru pagina de internet a companiei (smtt.ro) nici mai mult și nici mai puțin de 70.000 RON. Fericita câștigatoare, o societate din comuna Săcălaz, SC Amalgam Box SRL. Și tot Goia a distribuit, mai mult de 100.000 RON, către SC Work Safe Box SRL din Peciu Nou pentru ”pachete software” si calculatoare, în baza a 9 contracte distincte. Ambele societăți comerciale, atat cea din Peciu Nou cât si cea din Săcălaz, sunt entități afiliate, cu un acționar comun: Ceureanu Morindău Dumitru Irinel!
La fel a făcut SMTT și când a rupt cardul bancar în depozitele SC MM Top Safe SRL. Nu o data ci de zece ori! Și de la această societate comercială, Goia a cumpărat cam tot ce se putea: de la birouri si echipamente de protecție până la dezinfectanți, scaune, consumabile medicale și… 26 de pachete de îngrijire personală. Total: circa 100.00 RON! Și către alte societăți comerciale s-au mai dus, undeva în jur de 200.000 RON, pe: ”servicii de proiectare arhitectură rețea transport local călători”, ”studiu de oportunitate modernizare stații călători” și ”strategii de realizarea a strategiei de dezvoltare sistemului de transport public local de călători. Hârtii peste hârtii care nici nu au îmbunătățit condițiile de călătorie și nici nu au făcut viața mai ușoară contribuabilului bănățean. Plus, pentru că așa cere managementul performant al oricărei asociații publice de interes metropolitan, SMTT a mai cumpărat un Nissan Qashqai (73.000 RON) și un Suzuki Vitara (69.990 RON).
Dar lovitura cea mai mare a dat-o Ioan Goia cu angajările. Și-a luat alături nepoatele și nepoții, iubitele și soțiile nepoților, vecinii de stradă, soții de preoți (fiul său e prelat), nurorile, pretendentele și tot ce a mai putut. De cealaltă parte, și-a adus și oamenii de încredere de la fostul loc de muncă, mai exact de la STPT, acolo de unde a fost demis pentru ”rezultate execrabile”. Personaje de nădejde care, la rândul lor, au venit la pachet cu…copiii, nepoții și tot așa, toată pleiada de cunoștințe, pile și relații. Semn că, dacă se poate, de ce nu?!
Delicios… mai ales dialogul dintre cei doi jurnalisti. Unul cu voce in Timisoara si unul cu buletin de Sacalaz.
Felicitări pentru articole, v-am mai scris dar aparent nu aprobați comentările ce nu va convin.
Este o parte din poveste întrebarea este cand veți înceta sa scrieți articole la comandă cu scopul de a denigra pe cineva sau ceva dar cu mare grijă sa nu se afle tot adevărul pentru că va supărați clienții?
Doar “aparent”, nu le aprobam. In realitate, chiar și “povestea” dvs, după cum vedeți, e aprobată. Dincolo de “aparente”, “comenzi” si “clienti”… CONCRET ( cu subiect și predicat) aveti ceva? Măcar “adevarul” acela despre care vorbiți…
In primul rand îmi cer scuze pentru ipotezele (articol comandat, etc) in ideea in care eram sigur ca nu o sa fie aprobat comentariul nu mi-am bătut capul
Imi cer scuze pentru eventualele greșeli gramaticale de la început (in eventualitate in care o sa imi răspundeți sa trecem peste acesta etapa de a ma corecta)
Vă apreciez articolele, in general va consider un jurnalist bun, ce ma face sa cred ca articolele dumneavoastră sunt „la comandă” este faptul ca absolut niciodată nu urmăriți tot firul si va opriți strict la un om sau instituție. Tot „serialul” a început de la problemele financiare ale STPT-ULUI, niciodată nu am considerat ca relatările dumneavoastră sunt false in schimb pare ca va retine ceva sa ajungeți la cealaltă instituție inplicata(Stpt), si da știu ca avest articol este strict despre smtt dar smtt-ul cu STPT-UL sunt direct legate.
Sunt cateva întrebări la care dacă a-ți răspunde cred ca a-ți face ceea ce nu îndrăznește nimeni, demascarea minciunilor, hotiilor, fraudelor si nepotismelor
De ce a plecat domnul Goea de la Ratt(toată lumea il vroia plecat dar legal nu a putut nimeni sa il dea afară si brusc primește un loc mai călduț, poate e noroc)
De ce in timpul conduceri domnului Bitea diferența salarizării a ajuns ridicola(controlori cu salariu dublu in comparație cu un inginer acesta este doar un exemplu), angajări fictive si zeci daca nu sute de angajări politice, contracte date politic (Psi-ul sa schimbat firma, verificați condițiile, comisioanele primite etc., controalele periodice ce se făceau la un spital de stat se fac la o clinica privată, interesant a cui aparține. Exemple dinaste sunt destule.
Da într-adevăr smtt-ul este o problema dar daca nu se investighează tot circuitul banilor lipsa smtt-uli ar fi egală cu 0,probabil mai mulți bani de delapidat.
Am enumerat dor puține întrebări la care răspunsul ar fi interesant, nu știu dacă se înțelege ce am vrut sa transmit.
Pe final imi cer scuze ca am acuzat, sunt doar supoziții dar cum am spus, limitare problemelor la un singur om/instituțiie ma face sa crer asta, daca a-ți investiga toată problema cu jumătate de avântul cu care il atacați pe domnul Goea a-ți schimba foarte multe lucruri, poate viața a peste 1000 de angajați.
Și nu, nu sunt prieten /angajat sau altceva cu domnul Goea.
Și despre „adevăr” o să il descoperiți când o sa aveți curajul, cheful, interesul, libertate sau oricare ar fi motivul pentru care va opriți doar la o entitate. Va rog sa demonstrati ca nu sunteți plătit, convins, nu aveți nimic personal cu o persoană sau oricare ar fi motivul pentru care toată energia o consumați doar investigand o singura persoana,va rog ajutați orașul, ce a-ți descoperit la smtt este doar foarte puțin din ce se întâmplă la stpt.
In primul rand, nu trebuie sa demonstrez nimic. In al doilea rand, acum, mai venim de-acasa: stati liniștit ca știm ce e și la Stpt. De la furturi de motorina, angajări, la cine in buzunar stau cardurile de alimentare, cum se iau traseele, cum se dau contractele și cum se fac platile. Vine și rândul lor, nu va temeți.
In final, vreau doar sa va reamintesc ca dl Goia nu a primit “brusc” un alt loc călduț, ci după 2 ani. Sănătate.
Dacă furtul de motorină ce in realitate oricum se pierde daca șoferul respectiv nu conduce econom este principala problema, cap de listă, cred ca ar trebui sa reevaluati situația societății.
Asta ca sa nu mai comenteze Robu legat de ce a lasat in urma … un oras in faliment dar cu angajati mufati la teava de bani publici.