„Obţinerea unei astfel de licenţe este extrem de costisitoare, iar pentru bugetele administraţiilor locale a însemnat un efort financiar semnificativ plata taxei de eliberare. În lipsa licenţei de transport, autoritatea rutieră are dreptul de a revoca chiar şi dreptul de circulaţie, iar amenzile aplicate în asfel de cazuri pot ajunge la mii de lei”, a explicat senatorul Pataki Csaba.
„Autobuzele școlare pot fi folosite exclusiv pentru transportarea elevilor”, a subliniat senatorul UDMR, adăugând că, prin scutirea de plată a acestei taxe, nu se reduc cerinţele privind siguranţa în trafic a acestor vehicule, fiind vorba doar de o economie bugetară, restul reglementărilor precum cea privind obligativitatea efectuării verificărilor tehnice, rămânând în vigoare. Diferența este faptul că, în cazul autobuzelor şcolare, şi aceste verificări vor fi gratuite.
Sumele rezultate din economisirea plăţii taxelor de licenţă pot fi reorientate pentru întreţinerea, service-ul şi îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a mijloacelor de transport şcolar.
Dreptul constituţional de libertate a învăţării prevede nu doar posibilitatea de a participa la procesul de învăţământ şcolar, ci trebuie să garanteze şi dreptul ca elevul, prin folosirea mijloacelor de transport şcolar, să ajungă în condiţii de siguranţă la instituţia de învăţământ frecventată.
Proiectul de lege a fost dezbătut de Senat în calitate de primă Cameră sesizată şi va intra în vigoare după dezbaterea şi adoptarea sa în Camera Deputaţilor.