Limitarea duratei mandatelor de interimat a fost blocată chiar de Parlamenul României. Senatorul USR Timiş, Nicu Fălcoi, a depus mai multe amendamente prin care încerca să schimbe legislaţia pentru ca autorităţile locale să fie obligate să organizeze concursuri pentru funcţiile de şefi de instituţii sau direcţii şi departamente. Totul a fost însă blocat, spune senatorul, din raţiuni puerile. Afectaţi de schimbarea legii ar fi fost şefii de direcţii din cadrul CJ Timiş, din cadrul Primăriei Timişoara sau şeful Poliţiei Locale Timișoara, Dorel Cojan, dar și șeful IPJ Timiș, Alin Petecel.
„Funcționarii publici vor putea ocupa în continuare, liniștiți, pe termen nedefinit, poziții de conducere devenite vacante, doar în baza unor numiri, și vor putea umili în continuare cetățenii așezați la cozi, pe la ghișee, aplicând legea după bunul lor plac, fără să-și facă griji prea mari că i-ar putea penaliza cineva. Fiindcă ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici – n.r.) poate, dar nu-i obligată, să sesizeze instanțele de contencios administrativ. Asta pentru că vajnica majoritate politică de la PSD-ALDE e de-acord cu revizuirile, atâta vreme cât ele nu schimbă nimica… Drept pentru care azi, în ședința Comisiei pentru administrație, ambele proiecte pe care le-am inițiat (Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, respectiv Propunere legislativă pentru modificarea art.22 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici) au primit raport negativ, motivele invocate fiind unele mai mult decât puerile. În cazul primei propuneri legislative a fost invocat…”principiul drobului de sare”, potrivit căruia nu se poate revizui nimica, pe motiv că „Da’ dacă nu se prezintă nimeni la concursurile pentru ocuparea posturilor declarate vacante? Ce ne facem dacă nu se ocupă?!” Păi sigur, domnilor colegi de la PSD și ALDE, obișnuiți cu sinecurile de tot felul, că n-o să se prezinte nimeni dacă țineți legea așa, anume ca să blocați, cu interimari unși pe post în baza unor decizii subiective prelungite la infinit, după criterii ce țin de bunul plac, tot felul de poziții de conducere!
În cazul celei de-a doua propuneri a fost invocat faptul că și-acum Agenția Națională a Funcționarilor Publici POATE sesiza, dacă vor mușchii ei, instanța de contencios administrativ competentă în legătură cu actele ilegale emise de autoritățile sau instituțiile publice locale. Și că, și în acest moment, Legea 554/2004 a contenciosului administrativ, prevede, la art. 3, aliniatul (2), respectiv la art. 3, aliniatul (1) – în conformitate cu prevederile articolului 123, aliniatul (5) din Constituția României, POSIBILITATEA ca ANFP, respectiv prefectul, să atace în fața instanței de contencios administrativ actele autorităților publice centrale și locale prin care se încalcă legislația, așa c-ar fi vorba, după părerea onor Guvernului, de dublă măsură și de „crearea unui regim diferit nejustificat între ANFP și prefect în ce privește exercitarea tutelei administrative, în cazul prefectului această prerogativă avându-și originea în Constituția României”, a informat senatorul USR pe Facebook.