Aeroportul Internaţional Timişoara, câștigător în litigiile cu ”insolventa” Carpatair

- Advertisement -

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin decizia nr. 66 pronunțată în dosarul nr. 3679/30/2012**, a respins recent recursul și a decis ca fiind inadmisibilă acţiunea companiei Carpatair prin care se contesta dreptul AIT de a colecta tariful pentru supravegherea şi menţinerea obiectivelor necesare siguranţei pasagerilor (tariful CIAS) şi taxa de asistenţă persoane cu mobilitate redusă (taxa PRM). Această ultimă hotărâre, din 15 ianuarie 2015, succede altor litigii câştigate în instanţă de AIT și confirmă irevocabil soluția instanței de judecată care a respins în mod corect acțiunea companiei Carpatair. Decizia instanţei din 15 ianuarie este irevocabilă, astfel încât acest litigiu este închis, decizia fiind o confirmare a deciziei luată anterior de Curtea de Apel Timişoara.

Conform unui comunicat de presă emis de AIT, ”Aeroportul respectă litera şi spiritul legii, respectiv Ordinul Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii 894/2010 (privind aprobarea tarifului pentru supravegherea obiectivelor necesare siguranţei pasagerilor) şi Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 7/2014, precum şi legislaţia europeană privind asistenţa persoanelor cu mobilitate redusă (Regulamentul nr. 1107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului European din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap şi ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului)”.

Într-un alt dosar, respectiv 3542/30/2012**, instanța de judecată a admis argumentele formulate de AIT şi a dispus respingerea cererii de chemare în judecată formulată tendenţios de compania Carpatair prin care se contesta aplicarea unui tarif de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare în perioada 1 ianuarie – 23 august 2012.

Prin hotărârea nr. 2538/03.04.2014, pronunţată în dosar nr. 40177/3/2013, solicitarea companiei Carpatair de a-i fi acordate despăgubiri în cuantum de 10,5 milioane de euro pentru presupuse pierderi financiare a fost respinsă de către Tribunalul Bucureşti.

În aprilie 2012, Consiliul Concurenţei a deschis o investigaţie ca urmare a sesizării companiei Carpatair prin care reclama acţiunile Aeroportului ca fiind neconcurenţiale şi existența unui posibil abuz de poziţie dominantă săvârşit cu încălcarea Legii concurenţei nr. 21/1996. În urma unor analize amănunţite, Consiliul Concurenţei a decis închiderea investigaţiei, fără să constate încălcarea legii şi fără aplicarea vreunei sancţiuni.

Începând cu 23 ianuarie 2014, asupra companiei Carpatair a fost deschisă procedura insolvenţei. Pentru a recupera sumele de bani datorate de către Carpatair cumulate începând cu 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara a formulat cerere de admitere a creanţei. Creanţa Aeroportului Internaţional Timişoara a fost înscrisă în tabelul creditorilor în categoria creanţelor chirografare pentru suma de 12.202.466,79 lei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

Crestere RECORD a numarului de calatori la Aeroportul International Timisoara

Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” Timișoara a început promițător anul...

Crestere semnificativa a numarului de pasageri la Aeroportul Timisoara, in 2019

Reprezentanții Aeroportului Internațional ”Traian Vuia” Timișoara (AIT) se laudă...

Curse aviatice noi, Timisoara – Stuttgart, de trei ori pe saptamana

Timișoara deține al doilea aeroport din Romania pe care...

Mai PUTINI pasageri pe Aeroportul International Timisoara, in 2018

Anul trecut a însemnat pentru Aeroportul Internațional ”Traian Vuia”...