Consumul de alcool din România a scăzut drastic pe fondul crizei financiare. La fel ca în restul Europei, cei mai afectaţi au fost producătorii de bere, în timp ce vinul a câştigat în popularitate. Românii sunt însă în continuare băutori de bere, cu toate că volumele vândute prin reţelele de magazine au scăzut drastic, cu mult peste scăderile înregistrate în restul Europei. Potrivit unui raport realizat de compania de cercetare internaţională Euromonitor, anul trecut, românii au cumpărat din magazine cu 13,6% mai puţină bere decât în 2007. S-a ajuns astfel la un consum de 1.315 de milioane de litri de bere anul trecut, faţă de 1.522 de milioane de litri în 2007. Cea mai mare scădere a vânzărilor off trade (în magazine) din perioada 2007-2011 s-a înregistrat însă în 2010 (-14,78%), în timp ce în 2008 declinul a fost cu numai 2,82%. Specialiştii Euromonitor estimează că nici măcar în 2016 piaţa nu va reveni la nivelul din 2007. Peste patru ani, consumul off trade din România este estimat la 1.479,7 milioane de litri.
O.T.