După ce teatrele din oraș, Opera Națională Română Timișoara și Filarmonica Banatul au răspuns la invitația Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană de a disemina materialele informative și de promovare, s-au alăturat acestui demers numeroase alte instituții publice și organizații din mediul cultural, administrativ, precum și de învățământ. În ultima perioadă, numărul acestora a crescut semnificativ, semnalând dorinţa şi devotamentul în ceea ce priveşte unul dintre cele mai importante proiecte ale oraşului.
Campania explică, în continuare, ce înseamnă acest program, care sunt beneficiile sale, atât pentru urbe, cât şi pentru locuitorii acesteia şi transmite timişorenilor încrederea că Timişoara are şansa să devină orasul-ambasador al României în 2021.
Astfel, publicul Muzeului Satului, Muzeului Banatului, cel al Muzeului de Artă, precum și vizitatorii galeriilor de artă private vor primi pliante și broșuri în care sunt prezentate informații despre programul Capitale Culturale Europene, despre etapele pe care Timișoara le are de parcurs până în anul 2021 când poate deține titlul, despre modul în care timișorenii se pot implica și pot susține proiectul pentru ca acesta să fie unul de succes.
“Tinerii din Timișoara sunt un grup-țintă foarte important pentru proiect. Titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021 va aduce numeroase beneficii orașului și implicit tinerilor, adică elevilor de astăzi: oportunități antreprenoriale, locuri de muncă în diverse domenii, șanse pentru exploatarea potențialului lor creativ.
Prin campania de informare am urmărit să le transmitem tinerilor mesajul că Timișoara are o tradiție a spiritului inovator, iar ei pot fi mândri de această moștenire. Urmărim astfel să creștem atașamentul lor față de oraș, să le dăm speranța că pot avea aici un viitor promițător”, a declarat Simona Neumann, Directorul Executiv al Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană.
Din zona învățământului, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnică, Universitatea de Farmacie și Medicină și Universitatea de Științe Agricole vor distribui în rândul studenților materialele din cadrul campaniei de informare. Activități de informare și promovare au loc și în numeroase licee și școli generale: Colegiul Economic FS Nitti, Liceul Teoretic Jean Louis Calderon, Colegiul C.D. Loga, Liceul Grigore Moisil, Liceul cu Profil Sportiv Banatul, Liceul Bartók Béla și Școala Gimnazială nr. 15, Școală Generală nr. 30, Școala Generală nr. 7, Școala Generală nr. 19, Școala Generală nr.13 și Școala Generală nr. 18, urmând ca până la finalul lunii martie și în alte școli să fie transmise pliante, broșuri și autocolante care promovează cinci dintre cele mai cunoscute premiere ale Timișoarei: Primul oraș liber de comunism din România, Primul oraș cu iluminat public stradal din Europa, Primul oraș cu tramvai din Europa, Prima fabrică de bere din România, Singurul oraș cu teatre de stat în trei limbi din Europa.
.
Acestor instituții li se alătură Aquatim și Direcția de Evidență a Populației Timișoara, prin punctele de relații cu publicul.