În situația în care A1, porțiunea de la Pitești înspre Sibiu și implicit restul sectorului șoselei de mare viteză ce duce înspre Ungaria, nu va fi finalizată până în anul 2020, reprezentanţii Automobile Dacia anunță că vor lua ”măsuri radicale”. Acest avertisment a fost făcut chiar astăzi de preşedintele Automobile Dacia care mai precizează că în lipsa unui sistem de autostrăzi compania pierde până la 30 de euro la fiecare maşină.
România riscă să-și piardă principalul ”motor” economic și brand de țară datorită lipsei unei infrastructuri rutiere minime necesară dezvoltării marilor agenți economici, iar acesta a fost un motiv întemeiat de nemulţumire şi pentru reprezentanţii Ford.
Săptămâna trecută, fostul preşedinte al Ford România a făcut declaraţii la fel de dure privind lipsa infrastructurii. Zoltan Brassai, care a plecat la Ford Europa, a spus că au pierderi de până la 80 de euro per maşină la transport din cauza drumurilor şi că dacă uzina de la Craiova ar lucra la capacitate maximă, infrastructură ar ceda.
Există în acest moment o concurenţă directă între fabrica Renault din România şi cea din Turcia, care ar putea prelua din producţia din România. Şi sindicaliştii trag un semnal de alarmă, îngrijoraţi cu privire la inconsecvenţa Guvernului şi a clasei politice pentru demararea construirii autostrăzii Piteşti – Sibiu, scrie digi24.ro.