E.On și Enel, combinația ”fatală” pentru timișoreni, pe timp de noapte FOTO

- Advertisement -

Toți locuitorii Timișoarei știu că iluminatul public este cel puțin necesar în condițiile în care orașul e suficient de plin de infractori care atacă în plină zi (vezi doar ultimele cazuri de la rubrica social), însă iluminatul pe timp de noapte nu-și face ”datoria” peste tot, din motive… tehnice. Acum mai bine de un an și jumătate, inclusiv primarul Nicolae Robu se plângea de desele pene de curent, mai ales cele din partea de sud a Timișoarei, însă nu s-a găsit nicio soluție, ci numai cu explicații puerile. “În zona de sud a oraşului mai mereu este beznă pe timp de noapte şi se dau explicaţii că a apărut o pană. Dar nu ne putem mulţumi ca ore în şir să stea lumea în beznă. Enel trebuie să investească, nu doar să urmărească profit“, afirma Nicolae Robu, la vremea respectivă.

Același lucru s-a întâmplă și acum, atât în partea de sud a Timișoarei cât și în cea centrală, întrucât în noaptea de sâmbătă spre duminică iluminatul public din zona Bastion, până la Complexul Michelangelo (asta am apucat să constat singur) a fost întrerupt pentru o bună perioadă de vreme, timp în care timișorenii care se deplasau pe trotuare (alături de bicicliști – parte dintre ei nedotați corespunzător din punct de vedere al sistemului de iluminat) se puteau accidenta destul de grav.

Mai grav de atât, un cititor fidel Vocea Timișului ne-a sesizat despre un alt caz, de asemenea despre care vorbea același primar Nicolae Robu, tot la vremea sesizărilor la adresa Enel, de data aceasta sesizarea fiind făcută la adresa celor de la ”gaze”. E.On a executat o lucrare pe strada Diaconu Coresi, la numărul 47, acolo unde, după finalizarea lucrării, totul a fost lăsat în voia sorții. Grămada de pământ, care acoperă șanțul săpat pentru a introduce țava de alimentare cu gaz, depășea 15 centimetri în înălțime pe toată lățimea trotuarului (trotuarul asfaltat nu cu mult timp în urmă, ca-n palmă) unde a fost executată lucrarea, așa cum se poate vedea și în imagini, ceea ce făcea mai ult decât dificilă trecerea persoanelor în vârstă, ca să nu mai vorbim despre deplasarea persoanelor cu handicap, în scaun cu rotile.

Acum vă propun un exercițiu de imaginație. Ce se întâmplă atunci când cele două companii ”acționează” simultan, una face lucrări de mântuială fără să termine ceea ce a început, iar cealaltă întrerupe pe timp de noapte iluminatul public? Cam câți oameni trebuie să se rănească (sau, Doamen ferește, mai mult de atât) pentru ca acești nesimțiți să ia măsurile necesare? Ce șanse sunt ca trecătorii, în beznă, să sară peste aceste mormane de pământ. Așadar domnule primar, poate mai depuneți o plângere la OPC pe numele celor două companii, din nou, pentru că nimeni nu a luat nicio măsură concretă împotriva lor.

Comapniile care execută lucrări la nivel de carosabil au un anumit termen, prevăzut în contract, prin care sunt obligate să ”aducă la nivel” după executarea lucrărilor (ceea ce E.On nu a făcut), în timp ce alte firme, de asemenea menționate în contract, au obligația ca în termen de câteva zile să remedieze și să reasfalteze, iar în cazul fericit în care chiar repară stricăciunile, până atunci pământul lăsat acolo se va ”întinde” pe o suprafață mare, cu atât mai mult cu cât sunt prevăzute ploi, zilele care urmează.

De ce nu se pot face contractele între Primărie și aceste companii, astfel încât să se remedieze problema în ziua în care se execută lucrarea respectivă?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

ENEL inchide toate magazinele maine si sambata! Afla cum poti plati facturile

Toate magazinele Enel din judeţele Timiş, Caraş-Severin, Arad şi...

ENEL lasa o parte din Timisoara fara apa calda si incalzire

Compania locală de termoficare, Colterm, informează timișorenii că mâine...

Investitii Enel. Primarul Robu anunta ca in zona de sud a Timisoarei nu mai sunt pene de curent

Bezna de pe marile bulevarde din Timișoara sau de...

Mașini noi pentru plimbările directorilor Colterm. Datoriile companiei sar de 150.000.000 de lei

Prioritate zero la Colterm. Cu datorii istorice de peste...