Ministrul Transporturilor: ”România va finaliza 250 de kilometri de autostradă până în 2016”. Vezi noul Master-Plan cu Centura Timișoarei inclusă

- Advertisement -

„În acest moment avem aproape 700 de kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe SibiuNădlac, pe Cluj – Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj – Târgu Mureş, Târgu Mureş – Făgăraş, Sibiu – Făgăraş, Făgăraş – Braşov în situaţia în care vom fi extraordinar de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016″, a anunţat actualul ministru al Trasnporturilor, Ioan Rus.

În ceea ce privește deschiderea unor alte ”bucăți” de autostradă prevăzute pentru 2015, ministrul a precizat că lotul 2 al porțiunii dintre Nădlac și Arad (16,6 km), lotul 2 al sectorului dintre Timişoara și Lugoj (25,7 kilometri), dar și bucata dintre Gilău și Nădăşelu (8,7 kilometri) şi o porțiune de 4,9 kilometri din autostrada Bucureşti – Ploieşti vor fi date spre utilizare. Odată deschise aceste sectoare, timișorenii vor putea urca pe șoseaua de mare viteză, în apropierea orașului lor și se vor putea deplasa, neîntrerupt, pe autostradă, până în ”Vest”, fie că vorbim despre Budapesta, Viena, Milano, Munchen sau alte destinații mai ”îndepărtate”.

Vom avea prima ”autostradă fazată”

Mai mult decât atât, România ar urma să construiască nu mai puțin de 725 kilometri de autostradă până în anul 2030 (ceea ce este extrem de puțin), 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA. Ce înseamnă ”autostradă fazată”? Ne-o explică chiar ministrul Ioan Rus, deși nu există o astfel de explicație în termeni tehnici: “faza I, drum expres, faza II, autostradă”.

Conform datelor prezentate de Rus în cadrul unei ședințe care a avut loc marți, 13 ianuarie 2015, (țineți minte bine de tot data) sumele cu ajutorul cărora se vor realiza aceste investiţii ”masive” în infrastructura de transport vor fi asigurate cu ajutorul fondurilor europene, care s-ar ridica la 6 miliarde de euro, aici fiind inclusă și cofinanţarea de la bugetul de stat, dar și din acciza pe carburanți, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (circa 4 miliade euro). Rus a explicat că ”există şi sursee ca Banca Europeană pentru Investiții, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Banca Mondială, pe care nu le-am valorificat cum se cuvine”.

Prin programele cu finanţare europeană, România mai are la dispoziţie circa 1 miliard euro proveniți din vechiul program de finanțare, 2007-2013 şi 5 miliarde de euro pentru actualul exercițiu financiar, 2014-2020. „Ultima scuză este că nu avem bani”, a spus ministrul, care a declarat clar și răspicat că principalele probleme în dezvoltarea infrastructurii au fost, până acum, ineficienţa şi lipsa structurării proiectelor.

Rua a anunțat încă odată revenirea Compaiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), sub tutela Ministerului pe care îl conduce, moment în care compania va efectua un plan de management pe care „în 25 de ani nu l-a avut niciodată”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Documentul de implementare al Master Planului va fi prezentat comisiilor de specialitate din Parlament în următoarele două săptămâni, iar așa cum se observă din noul Master Plan, acesta va include și varianta ocolitoare a Timișoarei, în întregime… pe hârtie! Descarcă de mai jos planurile pentru infrastructură rutieră, așa cum au fost prezentate astăzi de ministrul Ioan Rus, pentru perioada 2015-2016.

[dg]

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Timișoara – de la primul tramvai electric la întâiul mijlocul de transport în comun cu cea mai lungă autonomie din lume

De-a lungul secolelor, în Banat s-au înregistrat nenumărate premiere....

Deputatul Ben Oni Ardelean, consilier onorific al prim-ministrului Florin Cîțu

Dintr-un foc, azi, încă prim-ministrul României, liberalul Florin Cîțu,...

O noua statie de incarcare rapida a masinilor electrice in Timis, parte din proiectul european NEXT-E

Compania E.ON Energie România a pus în funcţiune ultima...

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

Vicepremierul Sorin Grindeanu caută soluții pentru descentralizarea unor proiecte de infrastructură rutieră

Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, susține ideea descentralizării unor...

Comuna Giroc ar putea avea propria sosea de centura, inaintea Timisoarei

Administrația locală din comuna Giroc a anunțat că a...

ATENȚIE șoferi! Continuă recensământul de circulație rutieră, în VEST

DRDP Timișoara informează șoferii că, în luna mai 2015,...