În prezența a puțini jurnaliști rămași la conferința de presă de astăzi, după ce primarul Nicolae Robu a întârziat 15 de minute, restul plecând în semn de protest, acesta a ținut să facă anumite precizări legate de costul pe care-l va avea subpasajul din Piața Victoriei. Din punctul său de vedere, acesta urmează a fi cel mai complex proiect care a fost vreodată în Timișoara.
„În cadrul proiectului sunt câteva lucruri mari care se fac. Vor fi lucrări de amenajări rutiere iar după ce va fi implementat proiectul, traficul va fi în sens unic în jurul centrului istoric. Pe o anumită porțiune vom avea două ramuri, evident, care se vor întâlni la un moment dat. Se va circula pe minimum trei benzi, iar una va fi dedicată exclusiv transportului în comun. Acest proiect prevede ca intrările și ieșirile pe inel și de pe inel se vor face pe bulevardele incidente radiale la inel, prin intersecții neconflictuale, astfel traficul va avea fluență”, a precizat Nicolae Robu.
Edilul Timișoarei e ținut să dezmintă unele zvonuri cu privire la suma totală a subpasajului din fața Operei, spunând că întregul Inel I va costa suma de 50 de milioane de euro, cu TVA. „Se spune că acest proiect ar valora 50 de milioane de euro, însă am omis să spun că el cuprinde și amenajarea unei parcări subterane de 700 de locuri. Suma de 50 de milioane de euro este cu TVA inclus, asta înseamnă că proiectul valorează undeva la 40 de milioane de euro. Atunci când se va licita, sunt convins că va mai scădea, pentru că se întâmplă la fiecare licitație”, a explicat primarul Timișoarei.
Penelistul a încercat să fie și mai exact, menționând costurile aproximative pentru diversele părți care vor alcătui inelul din jurul centrului istoric. „Toate lucrările rutiere de refacere a benzilor, de creare a trotuarelor, a pistelor de biciclete etc., valorează 2,7 milioane de euro. Apoi se impune extinderea liniei de troleu, care va costa 300.000 de euro. Ajungem acum la pasajul subteran din fața Operei, iar acesta va costa 2,3 milioane de euro. Nu se va pleca de la zero acolo, pentru că deja există o construcție solidă, care va trebui doar consolidată și amenajată”, a explicat Nicolae Robu.
Restul banilor vor fi cheltuiți pe parcarea subterană de 700 de locuri, care va costa cel mai mult, 15,6 milioane de euro, urmată de semaforizări, iluminat, rețele de utilități, care la un loc vor fi 14 milioane de euro. „Nu aș putea să vă spun care ar fi eșalonarea optimă, pentru că încă lucrează specialiștii la acest aspect. Orașul va fi altfel, Timișoara va arăta astfel, exact cum e zona Michelangelo. Cred că în trei ani proiectul poate fi finalizat”, a conchis Nicolae Robu.
[responsive_youtube https://www.youtube.com/watch?v=c0SDM8AYqGI&feature=youtu.be]