Vânzările de telefoane mobile ale grupului finlandez Nokia au scăzut cu 27% în trimestrul al doilea, la 61,1 milioane de unităţi, minimul ultimilor opt ani, rezultatele dezamăgind atât pe segmentul smartphone cât şi pe cel al terminalelor clasice, potrivit Financial Times.
Rezultatul înregistrat de Nokia în trimestrul al doilea este cel mai slab începând cu trimestrul al doilea din 2005, când grupul a vândut 60,8 milioane de telefoane. Analiştii consultaţi se aşteptau la vânzări de 63,5 milioane de unităţi.
Vânzările de smartphone-uri au crescut de la 6,1 milioane de unităţi în trimestrul al doilea al anului trecut la 7,4 milioane în acest an, în timp ce analiştii anticipau 8,1 milioane de unităţi. Livrările de telefoane mobile clasice, mai ieftine, au scăzut de la 73,5 milioane anul trecut la 53,7 milioane.
Declinul dramatic al vânzărilor a pus în umbră profitul mai bun decât anticipau analiştii.
Nokia a raportat un profit operaţional de 303 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de 325 milioane de euro în perioada similară a anului trecut. Compania Nokia – Siemens, la care grupul finlandez preia participaţia partenerului german Siemens, a asigurat o contribuţie de 328 milioane de euro la profit.
Producţia de telefoane, operaţiunile de bază ale Nokia, a înregistrat o pierdere de 32 milioane de euro, mai redusă faţă de rezultatul negativ de 325 de milioane de euro raportat în urmă cu un an. Sursa: economica.net