Miercuri, 5 februarie 2014, la prima oră din zorii zilei, locuitorii de pe strada Albăstrelelor, din cartierul timişorean Plopi, au fost treziţi de un zgomot absolut infernal care venea din stradă. Aici, câţiva muncitori cu ale lor unelte spărgeau de zor asfaltul pentru a „remedia” o problemă intervenită la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale, conform informării primite în această dimineaţă de la E.ON Gaz Distribuţie Timişoara.
Compania ne-a informat că „monitorizează funcţionarea reţelei de distribuţie a gazelor naturale şi, în conformitate cu normele din domeniu, intervine şi efectuează lucrări ori de câte ori este necesar, pentru a asigura alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor în condiţii de siguranţă.
Echipele companiei au intervenit la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale de pe strada Albăstrelelor la începutul acestei săptămâni pentru remedierea unui defect, depistat în urma verificării periodice a reţelei de gaz.
Imediat după finalizarea intervenţiei la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, compania noastră a anunţat firma autorizată să efectueze lucrări de refacere a carosabilului în municipiul Timişoara să refacă carosabilul.
E.ON Gaz Distribuţie este permanent preocupată ca refacerea covorului asfaltic să fie realizată de către firma specializată cât mai repede posibil şi în conformitate cu standardele de calitate agreate de autorităţile locale, costurile fiind suportate de către compania noastră” ne-a informat compania care a efectuat lucrările, fără a furniza informaţii suplimentare referitoare la tipul de avarie depistat şi motivul pentru care a fost nevoie de distrugerea asfaltului pe o suprafaţă atât de mare, asfalt refăcut „dintr-o bucată” în luna noiembrie 2013, în întregime.
„Suntem conştienţi de disconfortul pe care îl pot genera intervenţiile la reţeaua de distribuţie a gazelor naturale, dar obligaţia noastră legală este să intervenim, ori de câte ori apar defecte la reţea, siguranţa cetăţenilor obţinută în urma efectuării acestor intervenţii fiind prioritară” a mai precizat Departamentul Comunicare Corporatistă a E.ON România.
Şi iată unul dintre motivele pentru care şoselele din România nu pot avea o „cursivitate” logică în afara ţării noastre, în condiţiile în care, în ţările „civilizate” acest gen de intervenţii se face pe dedesubtul drumurilor, fără a perfora în vreun fel şoseaua, cu atât mai mult cu cât aceasta fusese reabilitată de curând.
PS: Ne întrebăm, ţinând cont de dimensiunile asfaltului distrus, oare prin Plopi trece un gazoduct, sau cel puţin o magistrală de gaz?