La eveniment au participat secretarul de stat din cadrul MMFPSPV, Codrin Scutaru, președintele CNPP, Ileana Ciutan, managerul și echipa de proiect, oficiali din cadrul MMFPSPV, dar și reprezentanți ai societății civile. În cadrul întâlnirii au fost prezentate și analizate cele mai importante obiective realizate până acum prin proiect. Printre acestea putem enumera următoarele:
– crearea unui portal informaţional al MMFPSPV adaptat nevoilor de informare ale cetăţenilor.
– crearea a trei site-uri web tematice, cu opţiunea de comunicare de tipul e-petiție, dedicate următoarelor domenii: asigurări sociale; familie și copii; persoane cu dizabilități.
– achiziția si punerea în funcțiune a 9 infokiosk-uri, amplasate în sediile agenților județene pentru plăți și inspecție socială din județele Timiș, Dolj, Cluj, Neamț, Brăila, Călărași, Alba, Municipiul București și în sediul MMFPSPV, pentru accesul cetăţenilor la informaţiile de interes din activitatea ministerului.
– dezvoltarea strategiei de comunicare intra şi inter-instituţională şi a manualului de comunicare.
– dezvoltarea şi amenajarea a două birouri de informare şi de relaţionare cu presa, respectiv cu cetăţenii.
– înfiinţarea serviciului telefonic de informare TelVerde 0.800.86.86.22 disponibil solicitărilor de luni până vineri, între orele 9:00-22:00.
– constituirea unei reţele de comunicatori formată din experţi în comunicare din cadrul MMFPSPV.
– instruirea unui grup de specialişti în managementul proiectelor finanţate din fonduri europene, care urmează să împărtăşească experienţa lor prin intermediul secţiunii dedicate Comunităţii de practică de pe portalul MMFPSPV.
– instruirea a 100 de angajaţi ai MMFPSPV în domeniul comunicării instituţionale moderne.
– instruirea a 25 de angajaţi ai MMFPSPV, membri ai Comunităţii de practică, în dezvoltarea de proiecte prin participarea la evenimente şi prin stagii de practică.
“Acest proiect se subscrie unei paradigme pe care o încercăm de ceva vreme, și anume să aducem sectorul public mai aproape de cetățeni, de societatea civilă, de sectorul privat. Unul din obiectivele noastre în administrația publică centrală este să aducem percepția cetățenilor mai aproape de eforturile pe care le facem. Știm că este mult de construit, știm că percepția va fi una corectă atunci când echilibrul dintre sectorul public și cetățean va fi recunoscut ca atare, iar informatizarea sistemului își va spune cuvântul. Astfel de proiecte sunt binevenite pentru că ne aduc mai aproape de cei pe care îi deservim“, a declarat Codrin Scutaru, secretar de stat in cadrul MMFPSPV.
Ileana Ciutan (foto, stânga) a evidențiat importanța acestui parteneriat strategic dintre CNPP și MMFPSPV având în vedere segmentul căruia i se adresează precum și efortul constant pentru modernizarea serviciilor pe care le oferă la nivelul instituției. “Ne ocupăm de un segment de persoane vulnerabile, sensibile, care au nevoie de atenție, de explicație și avem oamenii profesioniști, care știu să comunice, care sunt dedicați meseriei. Susținem astfel de proiecte și ne bucurăm de fiecare dată când există oportunități de acest gen”.
Proiectul include și realizarea unei campanii de informare prin mass-media, la nivel național, privind modernizarea serviciilor de informare oferite de MMFPSPV și a principalelor drepturi sociale ale cetățenilor gestionate prin sistemul MMFPSPV. Această campanie urmează să se deruleze și va avea scopul să comunice modul în care MMFPSPV, prin implementarea acestui proiect, va facilita accesul cetăţenilor la informaţiile din domeniul social.
Valoarea eligibilă a proiectului este de 7.026.005,50 lei, din care valoarea asistenţei financiare nerambursabile este de 5.972.104,67 lei, iar contribuţia beneficiarului reprezintă 1.053.900,83 lei.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013, Axa prioritară 2 – ”Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”, Domeniul major de intervenţie 2.2 „Îmbunătăţirea calităţii și eficienţei furnizării serviciilor”.