În urmă cu două zile, noul ministru al transporturilor, Ioan Rus, se prezenta în fața premierului Victor Ponta (ambii PSD) și nu numai, pentru a prezenta un nou Master Plan de transporturi pentru viitorul României, un plan care prevede construirea de șosele de mare vitează, linii de cale ferată, culoare aeriene și multe altele, până în 2030.
În ceea ce privește județul Timiș, așa cum era de așteptat, chiar dacă anul trecut, și nu doar atunci, s-a discutat despre posibilitatea creării unei legături rutiere de tip autostradă între Timișoara și Belgrad, aceasta nu mai apare pe ”harta” investițiilor prezentate de Ioan Rus. Un alt subiect sensibil care apare ”pe hârtie”, este, fără îndoială, șoseaua de centură a Timișoarei, însă aceasta, conform planului de investiții, nu va primi finanțare cel puțin până în 2019. ”De data aceasta e clar: conform strategiei guvernului Ponta și a PSD, varianta ocolitoare pentru Timișoara NU SE VA CONSTRUI în următorii ani. Cred că în această situație, ar fi un semn de minim respect ca toți parlamentarii PSD din județul Timiș, inclusiv Timișoara, să se prezinte în fața comunității și să explice motivele pentru care Timișoara este din nou ignorată. Pentru că, în 2012 își smulgeau unul altuia microfonul de pe scenă ca să promită Soarele și Luna învelite în mierea și ciocolata prezentă și viitoare. ÎI invit să urce pe aceleași scene, (…) să recunoască minciunile din trecut și incapacitatea de a fi de folos în prezent celor ce au avut încredere în ei” a spus Ștefan Sandu, consilier local PNL.
La fel de revoltat se declară și colegul său, deputatul Cornel Sămărtinean, care explică faptul că numai proiectele incluse în Masterplan vor putea fi finanţate din fonduri europene. ”Finanțarea de la bugetul național nu există pentru că anul acesta Guvernul României a reușit “performanţa” nu numai să taie investițiile de la bugetul național, ci să taie și co-finanțările proiectelor europene. Guvernul României nu este în stare să finanțeze constant nici măcar acei 15-25% obligatorii pentru a putea primi 75-85% fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană” susține deputatul fostului Partid Democrat Liberal Timiș, absorbit de PNL.
Revenind la Timișoara, Sămărtinean arată cu degetul spre reprezentantții PSD, inclusiv cei locali. Unul dintre cei vizați este însuși Titu Bojin, liderul PSD Timiș și Președintele Consiliului Județean Timiș, cel care dădea asigurări că ”Guvernul Ponta a alocat bani pentru lucrările centurii de sud a Timişoarei”, bani care nu doar că n-au venit nici până azi, dar nu apar nici că vor veni cel puțin până în 2019, chiar dacă declarația era făcută la începutul lunii octombrie a anului trecut. ”Surpriza vine de la reprezentanții PSD din județul Timiș care ori nu-și dau seama că sunt penibili când promovează un Masterplan de transporturi care exclude total Timișoara și cele mai importante proiecte de infrastructură din județ (centura ocolitoare a municipiului Timișoara, Centrul Regional Intermodal Remetea Mare etc), ori nu le pasă decât să se facă frumoși în fața șefului de partid.
Pe această cale, trag un nou semnal de alarmă și îi reamintesc domnului Ministru Ioan Rus că judeţul Timiş şi municipiul Timişoara nu se regăsesc în Masterplanul General de Transport. Județul Timiș este din nou exclus din viitoarele finanțări în domeniul infrastructurii ale Guvernului Ponta. Centura de sud, centura de vest, racord la autostradă, nici urmă. Realitatea este că doar un sfert din centura de ocolire a municipiului Timişoara, între Calea Lugojului şi Calea Aradului a fost realizată. Acest tronson a fost inaugurat în perioada guvernării PDL. De atunci şi până în prezent, celelalte porţiuni de centură sunt doar alte promisiuni deşarte din lungul şir de minciuni electorale ale guvernelor Ponta 1, 2 şi 3” spune Sămărtinean, deputat și copreședinte PNL Timișoara.