La mijlocul lunii trecute trei dintre stațiile intermodale ale Regiei Autonome de Transport din Timișoara au fost ”dotate” cu câte zece biciclete fiecare, urmând ca toate cele 25 de astfel de stații să primească aceste mijloace de transport.
Între timp, cele 30 de biciclete montate în stațiile din oraș au fost retrase, pe motiv că trebuie să fie verificat sistemul de supraveghere al acestora, însă primarul Timișoarei a recunoscut că nu știe a cui a fost decizia de a retrage bicicletele din stații, dar a fost informat că acestea au fost vandalizate.
”Au fost scoase ca să se verifice și sistemul de supraveghere, dar nu e nicio problemă! Unele au fost zgâriate. N-aș putea să spun cine a decis să fie scoase și nu știu care a fost discuția între managerul de proiect și firma executantă”, a explicat Nicolae Robu, care recunoaște că ”probabil că n-a funcționat 100%, nu știu ce să vă spun, nu s-a făcut nicio anchetă. Nu sunt avarieri grave, dar anumite zgârieturi sunt. Managerul de proiect a considerat că este mai precaut -și eu zic că a făcut bine- să le retragă, astfel încât recepția să poată fi făcută în condiții optime”, a mai explicat Robu.
”Există supraveghere video. Tot sistemul este prevăzut cu soluţii anti-vandalizare și are elemente de securizare” a declarat edilul-șef al Timișoarei, la mijlocul lunii martie, atunci când bicicletele au fost aduse în capitala Banatului.
”Acum se lucrează la regulamentul de închiriere, dar mai devreme de 1 iunie nu vor putea fi folosite, cu tot cu perioada de remedieri”, care decalează astfel termenul de punere în funcțiune al sistemului de închiriere, care era prevăzut inițial pentru luna mai.
Primele 30 de biciclete au fost amplasate (și retrase deja) în staţiile de lângă Catedrală, în spatele Băncii Naționale a României, și la mall. Valoarea totală a proiectului care creează sistemul cu staţiile de transport intermodal atinge 7,5 milioane de lei.
Foto: Valentin-Pokus Alex-Francisc